Norlin Posted August 9, 2017 Posted August 9, 2017 (edited) Kom till slut på att jag kunde filma med mobilen, kanske inte den kuligaste/krokigaste sträckan som kördes, men den som fastnade på film. Opel Insignia som hyrbil, förare med ko-skräck... Edited August 9, 2017 by Norlin Quote
sorin Posted August 9, 2017 Posted August 9, 2017 Den vägen är super för att köra sjuan . Hur hittade ni dit ? Vi körde den i våras i en halv meter snö . 10 mil därifrån kunde ni kört en av världens vackraste väg Transfagarasan . Quote
Norlin Posted August 9, 2017 Author Posted August 9, 2017 Tja det är väll tredje gången jag är där uppe, alla på sommaren. Och tredje gången vi inte hunnit med Transfagarasan... Var vägen förbi Bran och Timișoara innan vi väde ner mot Bucharest. Hittar gör min lokala guide. Lite lagom nervöst då det kan stå kor på vägen bakom nästa krök. Och på natten är det rent livsfarligt... Mrn kul väg är det, även om vägarna till de roliga vägarna inte är roliga... Transfagarasan står, som alltid på programmet, kanske nästa gång. Hoppas hoppas... Quote
sorin Posted August 10, 2017 Posted August 10, 2017 Kul . Jag är själv från Brasov . Det finns fina platser att se i Rumänien om man har rätt guid . Transfagarasan och Transalpina MÅSTE du köra nästa gång helst med en roligt bil om det går . Vi körde de förra året tyvärr med en tre cylindrig Skoda Fabia :( :( , super fina vägar och fantastisk fin natur . Quote
Norlin Posted August 21, 2017 Author Posted August 21, 2017 Salut. Från Brasov, ja det förklarar att du kört vägen i en ½m snö. Funderade ett tag. Ja nästa gång får det bli Transfagarasan, är ju i de krokarna varje gång vi är nere. Transalpina, hmm om jag tar bilen nästa gång så kan man ju ta den vägen.. Alltid svårt med kombo semestertransport & rolig bil. Quote
Norlin Posted March 31, 2018 Author Posted March 31, 2018 Next stop Madeira. Fick inte köra :( kanske lika bra.. 1 Quote
Recommended Posts