steel Posted June 16, 2017 Share Posted June 16, 2017 Hej, pga av annat ( dyrt ) projekt är bägge bilarna till salu. se trådar. Är byggare, är klart enligt mig själv, när jag ser hur det blev. 31:an besiktad och registerad, ej färdigmappad. Setup för +300 hkr 800 kg, finns extra motor Atec byggd. Super V8 : byggbesiktad, stort sett färdig. Lite Megasquirt sen går den... Mvh Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jespervejby Posted June 17, 2017 Share Posted June 17, 2017 Hej! Har du bilder på Super V8 som det står nu? Verkar superspännande och jag undrar hur mycket som är kvar innan man kan köra den på väg? Vilka pengar pratar vi om? /Jesper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted June 17, 2017 Author Share Posted June 17, 2017 Hej, Jespervejby. Den är i skick som i senaste byggbilderna i tråden. Inte mycket kvar. Priset är i stort sett vad delarna kostat. Ska summera, återkommer. Mvh Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted June 18, 2017 Author Share Posted June 18, 2017 Hej, vill ha 120 tkr för varje bygge. Ej prutbart. Mvh Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jespervejby Posted June 18, 2017 Share Posted June 18, 2017 Hej Per. för mig som är novis inom bilbyggeri, vad menar du med "nästan klar"? Finns det möjlighet att du kan lista ner det som skall göras för att kunna använda den? Hur långt har du kommit i besiktningar och så? /Jesper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted June 20, 2017 Author Share Posted June 20, 2017 Hej, iom. att byggbes är personlig är det nog bäst för undertecknad att bita ihop och färdigställa Super V8 :an samt regbesikta. Mvh Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jespervejby Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 Precis min tanke. Frågan är såklart, när tror du att det är klart??? / Jesper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted June 20, 2017 Author Share Posted June 20, 2017 Bra fråga. Köket är snart klart, solcellsparken likaså, nu är det bara gymmet och relaxen kvar. Snickrar f.n. på bastun. Skulle tippa på september. Mvh Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jespervejby Posted July 1, 2017 Share Posted July 1, 2017 Hej Pär. Hojta till när bilen är klar så jag kan nå snart.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted September 26, 2017 Author Share Posted September 26, 2017 Hot Rod såld. Mvh Pär 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted February 19, 2019 Author Share Posted February 19, 2019 Hej, då jag blivit elektrisk är Super V8:an till salu. Den är startad men inte mappad, hoppar i och ur kranking ??? Utväxlingen /vinkeln på kopplingspedalen bör ändras om man inte är väldigt benstark. Skärmar slipas, lackas och sättas på plats. Flytta ut bakljus ev dubbla för att komma inom maxmått. Växelspaken fixas samt en oljesticka. Sen så..... Mvh Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts