postmanpat Posted April 25, 2017 Posted April 25, 2017 Jag har tagit en bränsletrycksregulator från Sierra-93:a, tagit bort en täckbricka i toppen. Under där sitter en insexskruv som går att justera trycket med. Jag tror att jag kan använda denna som b-trycksregulator. Bränsleledning från regulatorn skall anslutas till insprutningsbrygga från en MC. När jag kollar i en rep-bok så är nedre anslutningen för retur. Jag har gjort en slanganslutning på det som tidigare varit en del av bränslefördelningsröret. Nu är frågan: skall inkommande bränslet kopplas till nedre anslutningen som tidigare användes för retur eller på slanganslutningen??? Quote
Christer J Posted April 25, 2017 Posted April 25, 2017 Du kopplar pumpen direkt till fuelrailen och sätter regulatorn på railen och nedre returen tillbaks till tanken 1 Quote
Pac Posted April 27, 2017 Posted April 27, 2017 (edited) Det är viktigt att det går att ställa ner trycket riktigt lågt. Mina R1-förgasare gillar inte mycket mer än 0.1 bar, så var försiktig så att du inte knäcker nålventilerna med för högt tryck. Sorry, fel av mig. Trodde det var förgasare. Edited April 28, 2017 by Pac Quote
postmanpat Posted April 28, 2017 Author Posted April 28, 2017 Jorå, insprutning från en Suzuki GSX-R, modell lite okänd 650 eller 750, delbar. Bilden visar innan delningen har gjorts. /bengt Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.