Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har tagit en bränsletrycksregulator från Sierra-93:a, tagit bort en täckbricka i toppen. Under där sitter en insexskruv som går att justera trycket med. Jag tror att jag kan använda denna som b-trycksregulator. Bränsleledning från regulatorn skall anslutas till insprutningsbrygga från en MC. När jag kollar i en rep-bok så är nedre anslutningen för retur. Jag har gjort en slanganslutning på det som tidigare varit en del av bränslefördelningsröret. Nu är frågan: skall inkommande bränslet kopplas till nedre anslutningen som tidigare användes för retur eller på slanganslutningen???

btryck.jpg

Posted

Du kopplar pumpen direkt till fuelrailen och sätter regulatorn på railen och nedre returen tillbaks till tanken 

  • Like 1
Posted (edited)

Det är viktigt att det går att ställa ner trycket riktigt lågt. Mina R1-förgasare gillar inte mycket mer än 0.1 bar, så var försiktig så att du inte knäcker nålventilerna med för högt tryck. Sorry, fel av mig. Trodde det var förgasare. :blush:

Edited by Pac
Posted

Jorå, insprutning från en Suzuki GSX-R, modell lite okänd 650 eller 750, delbar.

Bilden visar innan delningen har gjorts.

/bengt

 

Sprut.JPG

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...