Jögge Posted April 19, 2017 Share Posted April 19, 2017 Hej Har tänkt byta båge och komplettera med en skruvad helbur. Jag har en Mk med den låga bågen och tänker boka en ny som ska bli högre . Nu till frågan är det någon som har uppgift på hur hög helburen är på Mk indyn Jörgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSr Posted April 23, 2017 Share Posted April 23, 2017 (edited) Hoppas den här ritningen är begriplig... Men skulle jag bygga en ny skulle jag ändra infästningen mot ramen så man slipper det böjda främre röret. Bor ju inte så långt bort om du vill komma och mäta.. /Rickard Edited April 23, 2017 by RSr Mer text Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jögge Posted April 23, 2017 Author Share Posted April 23, 2017 Tack det är precis vad jag behövde ☺ Det är möjligt att jag vill komma förbi och mäta får se hur det går när jag börjar bocka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSr Posted April 23, 2017 Share Posted April 23, 2017 (edited) Jag skulle bygga bågen mer likt denna om jag skulle bygga en ny... Kolla hur fege har byggt sin bur Edited April 23, 2017 by RSr därför Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jögge Posted April 24, 2017 Author Share Posted April 24, 2017 Tack för tipset. Varför skulle du bygga på det sättet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSr Posted April 24, 2017 Share Posted April 24, 2017 Då slipper du dubbelböjen på främre bågen. Tror det är att föredra reglementsenligt också. Tror det är ett sådant här konförband de använder. http://finess.se/produkt/konforbandsande/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted April 25, 2017 Share Posted April 25, 2017 Stämmer! Konförband (och rör) från Finess har jag använt i mitt burbygge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jögge Posted April 25, 2017 Author Share Posted April 25, 2017 Fege har du använt konförband till infästningen mot huvud bågen också? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted April 25, 2017 Share Posted April 25, 2017 Japp, konförband i alla anslutningar mot huvudbågen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts