Jump to content

Recommended Posts

Posted

Använd saab huvudcylinder till 9000, den är liten och lätt att placera var man vill.

Caper :D

Posted

Eftersom jag har ont om plats uppåt vill jag använda en cylinder utan behållare, jag antar att 9000 cylindern har en fast monterad ? därför undrar jag fortfarande om diametermåttet.

Bengt

Posted

-1989 dia:15.9mm, 1990- dia:17.8mm

9000 har separat behållare, obs! den har stående huvudcylinder, men jag har tänkt använda den liggande, borde väl funka lika bra ?

Vet inte hur det är med gamla 900:ans, stående? liggande?

Jag har som sagt var också tänkt använda 9000 slav, har du Bengt mått på den? vad är det för innerdia? ( hur grov axel går igenom ?) (jag har huvudcyllen men ingen slavcyl, än.. :) )

Tomas

Posted

Saab 900 huvudcylinder är 0.75" om jag inte minns fel. Använd vad du vill. Wilwoods är ju ganska billiga, finns med eller utan integrerad behållare. :thumbup: Har för mig att Mekonomen vill ha typ 6-700kr för en huvudcylinder.

Posted

Tack för hjälpen 19 mm verkar vettigast, jag har ingen slav än men jag har sett på nätet att den skall kunna funka ihop med min låda (Toyota T-50).

Jag kan återkomma med mått senare.

Allt Gott

Bengt

Posted
-1989 dia:15.9mm,  1990- dia:17.8mm

9000 har separat behållare, obs! den har stående huvudcylinder, men jag har tänkt använda den liggande, borde väl funka lika bra ?

Vet inte hur det är med gamla 900:ans, stående? liggande?

Jag har som sagt var också tänkt använda 9000 slav, har du Bengt mått på den? vad är det för innerdia? ( hur grov axel går igenom ?) (jag har huvudcyllen men ingen slavcyl, än..  :) )

Tomas

Kan användas liggande också, sen är det bara att ansluta en lämplig behållare :D

Caper ;)

Posted
Saabs slavcylinder till 900 -88 har en innerdiameter på 28 mm.

Allt Gott

Bengt

Tack för det ! :thumbup:

/Tomas