Jonas Posted June 9, 2016 Share Posted June 9, 2016 Vid SFRO2 besiktningen och registreringsbesiktning ska bilen vara fullt körduglig med justerade/provade bromsar, hjulinställningar/återstyrning osv... Men man kan inte på ett lagligt sätt provköra bilen innan dessa (om man inte mot förmodan har ett inhägnat område, tillräckligt stort). Eller har jag missat något!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted June 9, 2016 Share Posted June 9, 2016 Det är ett problem och man får inte köra på allmän väg innan besiktning, tror knappast att provkörning pga rep el liknande ursäkter duger.. Jag testade bromsar lite på vägen utanför vid några tillfällen, se till att bilen inte drar och att framhjulen låser först. Finns säkert lite möjlighet vid SFRO2 att justera bromsvåg. Industriområden är populära, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabac Posted June 9, 2016 Share Posted June 9, 2016 Vid SFRO2 besiktningen och registreringsbesiktning ska bilen vara fullt körduglig med justerade/provade bromsar, hjulinställningar/återstyrning osv... Men man kan inte på ett lagligt sätt provköra bilen innan dessa (om man inte mot förmodan har ett inhägnat område, tillräckligt stort). Eller har jag missat något!? Undersök om det finns ett industri-område där du kan prova bilen. På helger brukar dessa vara helt öde och tomma. Eller om det finns ett gammalt nerlagt flygfält någonstans. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts