postmanpat Posted February 9, 2016 Share Posted February 9, 2016 Jag behöver kapa ramen vid de röda strecken för att få plats med termostathuset. Tanken är att lägga en förstärkningsplåt på "3-beningen" och sedan fästa nytt ramverk (de gula linjerna) mot dessa. Kan nog behöva förstärka ytterligare. Kan jag göra detta utan att hela ramen sjunker ihop som en halväten semla? /bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RCM Posted February 9, 2016 Share Posted February 9, 2016 Jag kör med Zetec och termostat huset tog i för mig med men jag kapade bort undre kanalerna som är till värme paket la sedan i 2 komponets lim för tätning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted February 9, 2016 Share Posted February 9, 2016 Kan du inte kapa bort tvärgående röret och lägga in ett kryss istället? då har du styrkan relativt oförändrad. Kolla in min byggtråd så tror jag det finns bilder hur jag gjort, precis där du vill kapa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted February 10, 2016 Share Posted February 10, 2016 Det där röret kapade jag bort för att få i växellådan. Det ersattes med ett bultat rör efter SFROs inrådan. Syns lite här: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts