Kamikaze Posted August 24, 2004 Posted August 24, 2004 Någon som har ett elschema till en sierra som kan hjälpa mej?!? DEt är som så att jag har en elektronisk hastighetsmätare från en sierra )med till hörande givare på växellådan). Det går ut två sladdar från givaren och det sitter tre anslutningar påp hastighetsmätaren. Frågan är var dessa ska kopplas! Jag har rräknat ut var +12v och jord ska kopplas på hasighets mätaren och insett att det tredje stiftet ska kopplas till givaren på växellådan, frågan är bara till vilken av dom två sladdarna den ska kopplas och var den andra sladden på givaren ska kopplas? Någon med ett elschema som vill vara snäll och kolla det?! Quote
therealpinto Posted August 25, 2004 Posted August 25, 2004 Hej Sierra har mekanisk mätare, är det inte Scorpiodelar du har? /Gustaf Quote
Kamikaze Posted August 30, 2004 Author Posted August 30, 2004 Men jag skulle fortfarande behöva hjälp med sladdarna. Känns lite surt att köpa en haynes handbok bara för att koppla in hastighetsmätaren.. Quote
therealpinto Posted August 30, 2004 Posted August 30, 2004 Hej Jag tror att jag har schema, men inte riktigt tid att leta. Tidigare har Haynesböcker legat på nån skum rysk sida, och Scorpio fanns i pdf där... /Gustaf Quote
Jonte Posted August 30, 2004 Posted August 30, 2004 jag har haynesboken hemma...ska kolla senare om det finns med jag hade nämligen mekanisk mätare på min Quote
Sevenup Posted August 30, 2004 Posted August 30, 2004 Hej ! Här finns elscheman till både Sierra och Granada plus ett par märken till. http://error.netilium.org/~mikael/locost/arkiv/haynes/ M.V.H. Per-Erik Quote
Kamikaze Posted August 30, 2004 Author Posted August 30, 2004 Kollad igenom din Sierra-PDF men den verkar tyvärr inte hjälpa mej, måste nog hitta ett från en Scorpio. Men tack ändå! /Donny Quote
therealpinto Posted August 31, 2004 Posted August 31, 2004 Hej Dagens prisvärda tips: Scorpio hette Granada i England tom 1994 eller så... ;-) http://error.netilium.org/~mikael/locost/a...da/1245-13W.PDF , WD6 /Gustaf Quote
Kamikaze Posted August 31, 2004 Author Posted August 31, 2004 Ahh! där satt den! Nu kan jag koppla i kväll. Tack för hjälpen allihop! Varför har Ford kastat runt modellnamnen på bilarna i England? Det verkar ju gälla nästan alla modeller ju! Quote
therealpinto Posted August 31, 2004 Posted August 31, 2004 Hej Det sägs att det beror på att Engelsmännen anses konservativa men jag vet inte...nåt kul ska man väl ha ;-) /Gustaf Quote
DIRAVI Posted August 31, 2004 Posted August 31, 2004 Fast vauxhal hette ju astra innan opel tog det namnet. Quote
Recommended Posts