Pe3r Posted September 28, 2015 Posted September 28, 2015 Hej, håller på att byta ut min diff mot en lsd med bultade knutar. Har tripod axlar i dagsläget. Till min fråga nu, vilka drivaxlar använder ni? Kan har knutar och axlar tillhörande lsd diffen, men dom knutarna passar inte mina gamla axlar.har Nav ifrån trummbromsar. Tacksam för svar Mvh Per Quote
Jonas Posted September 28, 2015 Posted September 28, 2015 27mm axlar och scorpio inre knutar (100mm) Quote
Pe3r Posted September 28, 2015 Author Posted September 28, 2015 27mm axlar och scorpio inre knutar (100mm) vad har du då för yttre? jag har knutar som passar på diffen och axel där till, men ytterknuten ? passar drivaxeltappen från skivor till trummor? Quote
Jonas Posted September 29, 2015 Posted September 29, 2015 Jag har yttre knutar för trumbromsar. Det finns olika varianter av sierra axlar, men just dom som är 27mm fungerar med yttre knutar för trummor och inre bultade från scorpio. 1 Quote
Morty Posted September 29, 2015 Posted September 29, 2015 Det finns nya delar för ganska små pengar här : http://www.jandrcvjoints.co.uk/ Quote
Pe3r Posted September 29, 2015 Author Posted September 29, 2015 Jag har yttre knutar för trumbromsar. Det finns olika varianter av sierra axlar, men just dom som är 27mm fungerar med yttre knutar för trummor och inre bultade från scorpio. Är 27 mm axlarna från början ifrån trummor eller skivor! Jag har 27 mm axlar och knutarna passar men kan inte låsa den på axeln Mvh Per Quote
Jonas Posted September 29, 2015 Posted September 29, 2015 Kommer tyvärr inte ihåg om dom kommer från trum eller skivbromsar, men troligtvis trumbromsar. Det låter som den enda skillnaden på våra uppsättningar är att jag har scorpio inre knutar (vilket jag vill minnas krävdes för att få ihop det) och du har sierra. Jag tror att scorpio 100mm inre knutar löser dina problem. Quote
Pe3r Posted September 30, 2015 Author Posted September 30, 2015 Så! Nu har jag fått i hopa det! 27mm drivaxlar ifrån Sierra med trummbromsar och tripod knutar vid hjulen. Scorpio 100mm knutar vid diffen! Tack för svar :-) Quote
cobrakaj Posted November 29, 2018 Posted November 29, 2018 Lyfter tråden igen. Har samma problem! Tänkte köpa nya axlar o knutar, vilken modell söker man på? Tacksam för svar:) Quote
Mattias Lindvall Posted November 30, 2018 Posted November 30, 2018 Jag har en 7,5tums viskodiff från Scorpio med tillhörande axlar och de passar ihop med trumbromsarna från Sierra. Höll på att leta ihjäl mig innan jag förstod, jag trodde man var tvungen att byta den yttre axeln utanför knuten men det passar som sagt ändå. Skickat från min iPad med Tapatalk Quote
Recommended Posts