Jump to content

Grensetreffet i Halden, Norge


Gulf62

Recommended Posts

Någon som funderar på att åka till Norge och besöka "Grensetreffet" på Fredrikstens Fästning i Halden andra helgen i Augusti?

För er som bor på västsidan skulle jag rekommendera denna träff, dels för att det är en rolig happening och kanske framför allt för att man ju bara måste åka "Blågröna vägen" från Munkedal över Bullaren till Halden. Som gjord för Seven

Jag åker i alla fall dit om vädret är bra (och det brukar det ju vara här i Sverige :w00t2: ). Hojta gärna till om du/ni har planer på att ta er dit så kan vi väl åka tillsammans?!

http://www.grensetreff.no/

Link to comment
Share on other sites

Vilken dag hade du tänkt åka dit? Det håller ju på ons-sön.

Är det bara bra väder, så hade det varit kul att åka dit. Men för min del får det i så fall bli under helgen.

Jag har länge tänkt ta en tur på "Blågröna vägen", men det har inte blivit av ännu. Den vägen är ju riktigt rolig t.o.m. i en vanlig bil.

Link to comment
Share on other sites

Vilken dag hade du tänkt åka dit? Det håller ju på ons-sön.

Är det bara bra väder, så hade det varit kul att åka dit. Men för min del får det i så fall bli under helgen.

Jag har länge tänkt ta en tur på "Blågröna vägen", men det har inte blivit av ännu. Den vägen är ju riktigt rolig t.o.m. i en vanlig bil.

Ja,nu blev jag osäker på om jag bruker vara där på lördag eller söndagen .......... måste kolla och återkommer.

Annars var jag ju ute en sväng på blå-grönan i dag. Första delen från Hällevadsholm till Bullaren kan ju vara lite halvtråkig, men har hittat "baksidan" av Bullaresjön - när man kommer till en skylt som varnar för kurvor dom nästa 15 kilometrarna blir man ju inte direkt ledsen.

Återkommer i saken och hoppas flera hakar på.

Edited by Gulf62
Link to comment
Share on other sites

Vilken dag hade du tänkt åka dit? Det håller ju på ons-sön.

Är det bara bra väder, så hade det varit kul att åka dit. Men för min del får det i så fall bli under helgen.

Jag har länge tänkt ta en tur på "Blågröna vägen", men det har inte blivit av ännu. Den vägen är ju riktigt rolig t.o.m. i en vanlig bil.

Lördag får det väl bli. Yr.no säger sol och bra väder.

Jag ser väl för mig att frugan och jag åker från Hällevadsholm kring 09.30 ................ någon som dyker upp på Gulf macken (självklart har vi Gulf mack i Hällevadsholm :) !)?

Link to comment
Share on other sites

Lördag får det väl bli. Yr.no säger sol och bra väder.

Jag ser väl för mig att frugan och jag åker från Hällevadsholm kring 09.30 ................ någon som dyker upp på Gulf macken (självklart har vi Gulf mack i Hällevadsholm :) !)?

Jag tar med mig dottern och möter upp er på Gulf macken.

Är det någon mer som är sugen på att åka till Halden imorgon?

Link to comment
Share on other sites

Jag tar med mig dottern och möter upp er på Gulf macken.

Är det någon mer som är sugen på att åka till Halden imorgon?

Jag bjuder på en guidad åktur på Bullaresjöns baksida.

9.30 på Gulf gäller - vi ses!

Edited by Gulf62
Link to comment
Share on other sites

Nyss hemkommen från Halden. Tack Vidar för en trevlig åktur!

Kan varmt rekommendera er åksugna häromkring att ta en tur på Blå-Gröna vägen, som gjord för en Seven.

Har även konstaterat att en öppen Seven INTE är gjord för längre turer på motorväg! Kommer nog vara lite lomhörd imorgon, fastän jag hade proppar i öronen.

Får nog börja kolla på dörrar till bilen.

Link to comment
Share on other sites

Nyss hemkommen från Halden. Tack Vidar för en trevlig åktur!

Kan varmt rekommendera er åksugna häromkring att ta en tur på Blå-Gröna vägen, som gjord för en Seven.

Har även konstaterat att en öppen Seven INTE är gjord för längre turer på motorväg! Kommer nog vara lite lomhörd imorgon, fastän jag hade proppar i öronen.

Får nog börja kolla på dörrar till bilen.

[/quote

Tack själv. Jättetrevligt var det även om det väl kanske var i mogon som vore rätt dag.

Synd du inte hängde med på några varv nere i själva Halden. Där var det riktigt rolig.

Jo, Blågrönan är en riktig höjdare. Vi kanske skulle satsa på en "End of Summer" rundtur frampå hösten; Halden, Aremark till Örje och sen genom Dalsland tillbaka - skulle bli en kanonrunda!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...