svante Posted August 18, 2004 Share Posted August 18, 2004 Var kan man få tag på billig aluminiumplåt? Kollat lite priser men de skiljer ju massor Plåten 1.5mm Stena stål vill ha 1251kr+moms för en 2500x1250mm medans Bröderna edstrand vill ha 661kr+moms för samma plåt. Är detta sjukt eller?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 18, 2004 Share Posted August 18, 2004 Edstrand är bland de billigaste kolla på Stena Metall o övriga metallskrotar de brukar vara billigast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 18, 2004 Share Posted August 18, 2004 Var kan man få tag på billig aluminiumplåt?Kollat lite priser men de skiljer ju massor Plåten 1.5mm Stena stål vill ha 1251kr+moms för en 2500x1250mm medans Bröderna edstrand vill ha 661kr+moms för samma plåt. Är detta sjukt eller?? samma plåt ?? :icon_sorry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted August 18, 2004 Share Posted August 18, 2004 Jag har köpt min aluminium hus Metallvaruhuset i Stockholm, de finns på ett par andra ställen i landet också. Det som verkar vara avgörande när man köper plåt är vikten sen finns det också vissa brytgränser ex. när jag köpte en plåt 200x100 så betalade jag 400kr inkl moms och när jag köpte tre betalade jag 800kr. så det kan löna sig att gå ihop ett par för ett större inköp. 661kr lät som ett vettigt pris. Det coola med Metallvaruhuset är att de också har eloxerad aluminium, gul, svart röd osv rätt coolt. www.metallvaruhuset.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 18, 2004 Share Posted August 18, 2004 Mina plåter kommer från Europeisk Aluminium AB (EAAB) som ligger i Hovmantorp (utanför Växjö). ring och hör med dom och prata med Kjell. De har bra priser. Tel: 0478-475 80 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted August 18, 2004 Share Posted August 18, 2004 Jag har köpt min aluminium hus Metallvaruhuset i Stockholm, de finns på ett par andra ställen i landet också.Det som verkar vara avgörande när man köper plåt är vikten sen finns det också vissa brytgränser ex. när jag köpte en plåt 200x100 så betalade jag 400kr inkl moms och när jag köpte tre betalade jag 800kr. så det kan löna sig att gå ihop ett par för ett större inköp. 661kr lät som ett vettigt pris. Det coola med Metallvaruhuset är att de också har eloxerad aluminium, gul, svart röd osv rätt coolt. www.metallvaruhuset.se Hur många plåtar måste man köpa för att det ska bli gratis :Hmm: Sorry, det kanske inte funkar så :icon_oops: Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Nilsson Posted August 18, 2004 Share Posted August 18, 2004 Det coola med Metallvaruhuset är att de också har eloxerad aluminium, gul, svart röd osv rätt coolt. www.metallvaruhuset.se Åhå, det låter som om man ska ta och åka dit imorgon och handla lite :) Jag antar att de lär ha de klassiska sömlösa rören också till A-armarna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leto Posted August 18, 2004 Share Posted August 18, 2004 Jag antar att de lär ha de klassiska sömlösa rören också till A-armarna? OT: Blev inte de sömlösa avskaffade för ett tag sedan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted August 18, 2004 Author Share Posted August 18, 2004 Lägsta pris just nu är 72kr/kg nere i Landskrona hos en återförsäljare till Edstrands (fick inte handla där som privatperson). Det lustiga är att jag handlat på metallfirmor genom jobbet massor av gånger men när man själv ska ha det så går det inte, kan ju säga att jag rensat lite på vilka jag kommer att anlita i framtiden.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Nilsson Posted August 19, 2004 Share Posted August 19, 2004 Jag antar att de lär ha de klassiska sömlösa rören också till A-armarna? OT: Blev inte de sömlösa avskaffade för ett tag sedan? Vadå, behöver man inte använda sömlösa rör eller? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leto Posted August 20, 2004 Share Posted August 20, 2004 Jag antar att de lär ha de klassiska sömlösa rören också till A-armarna? OT: Blev inte de sömlösa avskaffade för ett tag sedan? Vadå, behöver man inte använda sömlösa rör eller? :blink: Sökmotorn var snäll mot mig idag, jag hittade tråden :D "Rör till länkarmar fram...." Snabb sammanfattning av resultatet i "theralpintos" inägg 2003-11-20: "Alltså om Tibnors svetsade rör är normaliserade bör dessa användas." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts