Jump to content

Aluminiumplåt


svante

Recommended Posts

Jag har köpt min aluminium hus Metallvaruhuset i Stockholm, de finns på ett par andra ställen i landet också.

Det som verkar vara avgörande när man köper plåt är vikten sen finns det också vissa brytgränser ex. när jag köpte en plåt 200x100 så betalade jag 400kr inkl moms och när jag köpte tre betalade jag 800kr.

så det kan löna sig att gå ihop ett par för ett större inköp.

661kr lät som ett vettigt pris.

Det coola med Metallvaruhuset är att de också har eloxerad aluminium, gul, svart röd osv rätt coolt. www.metallvaruhuset.se

Link to comment
Share on other sites

Jag har köpt min aluminium hus Metallvaruhuset i Stockholm, de finns på ett par andra ställen i landet också.

Det som verkar vara avgörande när man köper plåt är vikten sen finns det också vissa brytgränser ex. när jag köpte en plåt 200x100 så betalade jag 400kr inkl moms och när jag köpte tre betalade jag 800kr.

så det kan löna sig att gå ihop ett par för ett större inköp.

661kr lät som ett vettigt pris.

Det coola med Metallvaruhuset är att de också har eloxerad aluminium, gul, svart röd osv rätt coolt. www.metallvaruhuset.se

Hur många plåtar måste man köpa för att det ska bli gratis :Hmm: Sorry, det kanske inte funkar så :icon_oops:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Det coola med Metallvaruhuset är att de också har eloxerad aluminium, gul, svart röd osv rätt coolt. www.metallvaruhuset.se

Åhå, det låter som om man ska ta och åka dit imorgon och handla lite :)

Jag antar att de lär ha de klassiska sömlösa rören också till A-armarna?

Link to comment
Share on other sites

Lägsta pris just nu är 72kr/kg nere i Landskrona hos en återförsäljare till Edstrands (fick inte handla där som privatperson).

Det lustiga är att jag handlat på metallfirmor genom jobbet massor av gånger men när man själv ska ha det så går det inte, kan ju säga att jag rensat lite på vilka jag kommer att anlita i framtiden....

Link to comment
Share on other sites

Jag antar att de lär ha de klassiska sömlösa rören också till A-armarna?

OT: Blev inte de sömlösa avskaffade för ett tag sedan?

Vadå, behöver man inte använda sömlösa rör eller? :blink:

Sökmotorn var snäll mot mig idag, jag hittade tråden :D "Rör till länkarmar fram...."

Snabb sammanfattning av resultatet i "theralpintos" inägg 2003-11-20:

"Alltså om Tibnors svetsade rör är normaliserade bör dessa användas."

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...