Frena Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Hej, Skulle fixa med kamremmen på min Zetec idag. Fick då lite problem med spännrullen då det verkar som att "haken" skall in i ett hål få en kåpa som jag inte har. Måste ju vara fler som har haft dessa problem när de strippat ner sina zetecs. Den röda ringen är alltså haken som skall in i hålet enligt nedan. Den blåa ringen visar den kåpa/plåt jag inte har och den röda det hålet haken skall in i. Någon med idéer på att lösa detta? Förra ägaren tror jag spänt remmen för löst.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 köp nya kåpor. de skyddar mot sten o grus m.m. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted April 7, 2015 Author Share Posted April 7, 2015 köp nya kåpor. de skyddar mot sten o grus m.m. Sant, men svårt att hitta art-nr eller vad det heter. Alternativet är klart att lägga lite tid på skroten och skruva av en. FÅr nog bli så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bemeco Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 Ser ut som du har en silvertop Zetec Kan inte minnas att spännaren har med plastkåpan att göra Kamremmen löper bra utan plastkåpan, haken på spännhjulet går in i motorblocket /Bengt Metz Bild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts