Siduna Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Hej! Matarverket på svetsen har meddelat avsikt att pensionera sig och resten av svetsen och jag överväger att bevilja detta efter lång och trogen tjänst... 25 år gammal Clas Olsson-svets som fungerat helt outstanding! Jag överväger en ESAB som Jula säljer (ESAB ORIGO MIG C170 3ph), länk: MIn Länk Någon som har nått klokt att säga om denna? Räknar inte med att svetsa tjockare grejer än ca 4mm... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Mycket nöjd med min :) Men jag är inget proffs. Den kan svetsa i tjockare än 4 mm i alla fall. Skarvade ihop 5 mm plattjärn till pappa och han blev mycket imponerad över svetsarna (han kan sånt). Off topic: Har faktiskt bild från allra första svetsningen (2006...). Observera skyddsutrustningen: inga handskar, finskor, t-shirt och skärbrännarglasögon på glänt :) Bilden är för övrigt tagen av Fredrik (Frena) som bygger Boe7 här på forumet sedan 2 år tillbaka. Jag smittade honom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siduna Posted January 26, 2015 Author Share Posted January 26, 2015 Tack för infon! Blir nog en sväng till Jula... Skickas från min iPhone via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jol Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 De här minisvetsarna med modern inverterteknik (fråga inte vad det är) som reglerar strömförbrukningen efter vad som finns att tillgå hade jag varit nyfiken på (plus i litet garage) http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=5867 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siduna Posted January 28, 2015 Author Share Posted January 28, 2015 Hyfsad prestanda för att vara 1-fas. Vill nog kunna reglera spänning och matning var dör sig dock. Köp en och ge oss en utvärdering vetja!😀 Skickas från min iPhone via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts