Jump to content

Färdig produkt.


Recommended Posts

Nu har jag äntligen fått av allt "besiktningsskräp" och börjar bli nöjd med hur den ser ut, väntar bara på stensprutskydd till bakskärmarna.

Vad det är besvärligt att "packa" bilder som man vill publicera, dom blir alltid stora och gryniga, men det är ju jag som inte lärt mig hur man skall göra.... :blink:

post-7-1092154694.jpg

Link to comment
Share on other sites

myyyycket snygg... :) ( sorry att ja inte kände igen dig på rejsa.. trode de fanns fler megablades.. :icon_oops: )

vad gäller bilderna finns det program som förminskar utan att "förstöra" bilden så mycket...

tror jag har ett program hemma (sitter på jobbet nu ) så ja skall kolla om ja kan hitta det..

Link to comment
Share on other sites

Snygg! Lite ovanligt med en helvit bil! :thumbup:

Det är ju annars det som är bra med denna typ på bilar, man behöver ju knappast bry sig om färgval i hänseende av lera, frömjöl eller hur de ser ut otvättade på vintern...

Är stolarna Westfields racingstolar utan klädsel? Är det bara plast eller är det limmat något "glidskydd" på dem?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Det är ju konstigt att effekt får man aldrig nog av.

Jag har nog misstänkt sedan jag blev klar med min bil att det finns mer pulver att hämta ur min snurra.

Saken är den att orginal luftburk inte får plats under huven, så jag är tvungen att använda ett sk. öppet filter som inte alls har samma motstånd (det är vakuumförgasare så det är tydligen känsligt). Detta gör troligen att när jag varvar motorn så sjunker trottlarna långsamt=lägre effekt.

Nu hoppas jag dock att jag har löst problemet genom ett samtal med TTS performance i england.

Dom visste precis vad jag talade om eftersom det finns rätt många i samma sits som jag i england.

Dom hade en färdig sats med munstycken, nålar, fjädrar mm som skall lösa problemet...återstår att se om dom har rätt...

post-119-1140729636.jpeg

Edited by Megablade
Link to comment
Share on other sites

Hur är stolarna? De är ganska breda upptill. Bra eller dåligt? Fördelar och nackdelar med gf-stolar....

(Planerar att gjuta upp ett par glasfiberstolar inför Elmia, och samlar just nu på mig lite info och idéer. )

Link to comment
Share on other sites

Om du skall gjuta själv så ska du bara tänka på att göra det som går ut för att stödja axeln inte blir för lågt för då tar det i bakre "hjulhus".

Sen får jag ju säga att jämfört med stolarna jag hade i rallybilen så är dom här stolarna väldigt sladdriga. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jag har en idé att gjuta en "platta" eller konsol i ryggen, i vilken jag skall dra två skruvar från bagagerummet. Hur stolen skall fästas i golvet blir en senare fråga.

Den som kommer till Elmia får se hur det blev..... :) Om det hinner bli klart... :whistling:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Jaha ja, då var det plödsligt höst och slutkört för i år. Dags att förbättra inför nästa säsong, så nu har jag varit ohyffsad nog att tala om för bilen att det är dags för bättre diét med viktminskning som följd. Jag började idag med operation lättning vilket innebar att ett 55 amperes volvobatteri fick ge plats för ett nio amperes mcbatteri. Viktbesparing komplett med fäste blev 11,5 kg :D . Nu väntar montering av ljuddämpare av kolfiber och urmontering av passagerarstol/bälte...det blir kanske 10 kg till. Efter det börjar det bli svårt att hitta något att spara vikt på, eller rättare sagt, det beror på hur mycket pengar man vill lägga...aluminium ok, hubbar, spindlar mm vore ju trevligt men det skall ju betalas också...

Det ser nästan tomt ut..

post-119-1128802409.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ojoj, nu blir det fuktigt i brallan.

Jag kollade i ett nummer av classic ford och där fanns en annons från en firma som heter Performance Wheels, men deras hemsida tycks inte funka. Fanns ett erbjudande med kompletta hjul som verkade rätt.

Har mailat också men får inget svar.

Vilken firma levererade dina sötsaker? Pris?

Tänkte köpa både till sjuan och escorten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

post-119-1146955757.jpgIdag så var det äntligen dags för årets första banträff, och det märktes att man har blivit rattrostig över vintern! Hade väldigt svårt att få flyt, men i slutet av dagen så gick det betydligt bättre.

Den nya Trösenkurvan är betydligt skarpare än den gamla och gav upphov till ett och annat "misstag"(läs uppställ) :blink: , den nya asfalten spelade säkert in också.

Jag återkommer med fler bilder(hoppas att någon fotograferade).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Efter att ha upptäckt en spricka i min förarstol så tänkte jag att det var dags att prova något annat.

Det löste sig väldigt bra och jag fick av en slump tag på en betydligt styvare stol. :wub: Inte locost men ändå till ett bra pris...nä, fråga inte ;)

post-119-1149186096.jpg

Edited by Megablade
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Var och körde med Autostradale.se en sväng till Kinnekulle ring i den 30-gradiga hettan. Trots värmen så var det hutlöst roligt. :eclipsee_steering: Jag fick på pälsen rejält :angry: av en Porsche GT2, någon BMW och en Porsche som det stog "Turbo R" bak på.

post-119-1154299301.jpg

post-119-1154299322.jpg

post-119-1154299337.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du får väl oxå skaffa dig en "dekal" med nått rejsigt på :biglaugh2:

Vet du vad du hade för varvtider? eller var det så mycket folk så det var svårt att köra "hela" varv utan att

behöva ha bilar ivägen?

Link to comment
Share on other sites

Jag är lite fumlig, så jag tycker det är svårt att trycka på rätt knapp på mobiltelefonen för att stoppa tidtagningen när jag passerar start/mållinjen i 180 km/h. :P

Jag fick nog inte ett enda fritt varv och hade ingen tidtagning, så jag vet inga varvtider tyvärr, har beställt en lap timer nu så hädan efter borde jag kunna svara.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Efter att jag har flyttat stolen så märkte jag att jag inte längre såg allt som jag borde se på instrumentbrädan, så jag har flyttat vx-indikatorn och har även börjat prova ut var displayen till laptimern sitter bäst. Det är bara prov ännu så kablarna från laptimern ska dras lite snyggare tex. Jag åkte också på att bygga en liten "skärm" till vx-indikatorn, lite kolfiberslöjd. :P

post-119-1157310384.jpg

post-119-1157310398.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jag gillar växelindikatorn...

Fått tag på segmentet hos Elfa. Det är värre att hitta någon som klarar av att bygga räknaren :(

Finns det färdiga att hitta någonstans, eller har din jobbarkompis ändrat sig och vill bygga en åt mig :bowdown: Segmentet har jag ju...

// Mattias

Link to comment
Share on other sites

Hör med Leif på TTT-Racing dom bygger mycket elektronik

bla. växelindikatorer till sekventiella växellådor.

Han är lätt och ha och göra med och inget är omöjligt att lösa.

Deras produkter sitter i en mängd av tävlingsbilar(bla. skodas WRC fabia).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Det har stått still över vinter och snart är det dags att byta garage. Ska dock isolera det "nya" garaget innan jag flyttar in. Jag fick ett paket idag från det lilla landet i väster, så nu finns det matrial. Bromsvåg och något stummare styrning är målet. Kan väl inte påstå att styrningen varit svampig med klämmorna i alu var billiga så...

post-119-1174405354_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...