Megablade Posted August 10, 2004 Posted August 10, 2004 Nu har jag äntligen fått av allt "besiktningsskräp" och börjar bli nöjd med hur den ser ut, väntar bara på stensprutskydd till bakskärmarna. Vad det är besvärligt att "packa" bilder som man vill publicera, dom blir alltid stora och gryniga, men det är ju jag som inte lärt mig hur man skall göra.... :blink: Quote
Eddy Posted August 10, 2004 Posted August 10, 2004 Snyggt :thumbup: den gillar jag :icon_coolp: hoppas vi kommer i närheten av ditt med vårt bygge :whip: Grattis :toot: :toot: Eddy Quote
Acke Posted August 10, 2004 Posted August 10, 2004 myyyycket snygg... :) ( sorry att ja inte kände igen dig på rejsa.. trode de fanns fler megablades.. :icon_oops: ) vad gäller bilderna finns det program som förminskar utan att "förstöra" bilden så mycket... tror jag har ett program hemma (sitter på jobbet nu ) så ja skall kolla om ja kan hitta det.. Quote
Superswift Posted August 10, 2004 Posted August 10, 2004 Snygg! Lite ovanligt med en helvit bil! :thumbup: Det är ju annars det som är bra med denna typ på bilar, man behöver ju knappast bry sig om färgval i hänseende av lera, frömjöl eller hur de ser ut otvättade på vintern... Är stolarna Westfields racingstolar utan klädsel? Är det bara plast eller är det limmat något "glidskydd" på dem? Quote
Sonett7 Posted August 11, 2004 Posted August 11, 2004 IrFan View är en litet trevligt, gratis program som förminskar bilder utan att förstöra dem... ;) Snyggt bygge! Gillar också färgvalet - klassiskt och rejsigt! :thumbup: Quote
Tommy Posted August 11, 2004 Posted August 11, 2004 (edited) Grattis till ett mkt, snyggt bygge :thumbup: Har du lite fler bilder att "reta" oss med som inte är klara än ? :D Edited August 11, 2004 by Tommy Quote
Locust Posted August 11, 2004 Posted August 11, 2004 Snygg :thumbup: Vad är det för vindavisare på scutteln? Quote
Megablade Posted August 12, 2004 Author Posted August 12, 2004 Tackar tackar, stolarna har jag köpt av en engelsk firma, motordrive.com, kostade 125 pund per styck med tunna dynor som man sätter fast med kardborreband. Vindavvisaren är westfield orginal. Quote
Loterus Posted August 12, 2004 Posted August 12, 2004 väldigt snyggt! vart kan man få tag på ett sådant scoop te huven? måste nämligen ha en för o få plats med lite prylar som sticker upp på motorn o sen är det alltid trevligt med frisk luft till insuget :) Quote
Kallerman Posted August 14, 2004 Posted August 14, 2004 Scoopet på Westfield är integrerat i hela huven som är av glasfiber. Quote
Megablade Posted February 15, 2005 Author Posted February 15, 2005 (edited) Det är ju konstigt att effekt får man aldrig nog av. Jag har nog misstänkt sedan jag blev klar med min bil att det finns mer pulver att hämta ur min snurra. Saken är den att orginal luftburk inte får plats under huven, så jag är tvungen att använda ett sk. öppet filter som inte alls har samma motstånd (det är vakuumförgasare så det är tydligen känsligt). Detta gör troligen att när jag varvar motorn så sjunker trottlarna långsamt=lägre effekt. Nu hoppas jag dock att jag har löst problemet genom ett samtal med TTS performance i england. Dom visste precis vad jag talade om eftersom det finns rätt många i samma sits som jag i england. Dom hade en färdig sats med munstycken, nålar, fjädrar mm som skall lösa problemet...återstår att se om dom har rätt... Edited February 23, 2006 by Megablade Quote
pacman Posted February 16, 2005 Posted February 16, 2005 Hur är stolarna? De är ganska breda upptill. Bra eller dåligt? Fördelar och nackdelar med gf-stolar.... (Planerar att gjuta upp ett par glasfiberstolar inför Elmia, och samlar just nu på mig lite info och idéer. ) Quote
Megablade Posted February 16, 2005 Author Posted February 16, 2005 Tack för det Rune, nu slipper jag undra ända till våren.. :thumbup: Upplevde du stor skillnad? Quote
Megablade Posted February 16, 2005 Author Posted February 16, 2005 Om du skall gjuta själv så ska du bara tänka på att göra det som går ut för att stödja axeln inte blir för lågt för då tar det i bakre "hjulhus". Sen får jag ju säga att jämfört med stolarna jag hade i rallybilen så är dom här stolarna väldigt sladdriga. :blink: Quote
Kallerman Posted February 17, 2005 Posted February 17, 2005 De är så tunna (lätta) att de måste stagas bakom ryggen. Görs lämpligt med en horisontell alu plåt bakifrån. Stag är kanske inte att rekommendera då jag misstänker man lär bli spetsad bakifrån om ngt skulle hända. Quote
pacman Posted February 18, 2005 Posted February 18, 2005 Jag har en idé att gjuta en "platta" eller konsol i ryggen, i vilken jag skall dra två skruvar från bagagerummet. Hur stolen skall fästas i golvet blir en senare fråga. Den som kommer till Elmia får se hur det blev..... :) Om det hinner bli klart... :whistling: Quote
Megablade Posted June 22, 2005 Author Posted June 22, 2005 (edited) Uppdatering.... Tyckte att det var dags att skruva dit den coola Yoshimura kolfiberdämparen....kan bara tillägga att ljudnivån blev "något" högre... :prop: Edited February 23, 2006 by Megablade Quote
Megablade Posted July 19, 2005 Author Posted July 19, 2005 (edited) Några bilder från träffen på Gelleråsen den 17/7... Edited February 23, 2006 by Megablade Quote
Megablade Posted July 19, 2005 Author Posted July 19, 2005 (edited) En till... Edited February 23, 2006 by Megablade Quote
Megablade Posted July 19, 2005 Author Posted July 19, 2005 (edited) Ytterligare en... Edited February 23, 2006 by Megablade Quote
Megablade Posted October 8, 2005 Author Posted October 8, 2005 Jaha ja, då var det plödsligt höst och slutkört för i år. Dags att förbättra inför nästa säsong, så nu har jag varit ohyffsad nog att tala om för bilen att det är dags för bättre diét med viktminskning som följd. Jag började idag med operation lättning vilket innebar att ett 55 amperes volvobatteri fick ge plats för ett nio amperes mcbatteri. Viktbesparing komplett med fäste blev 11,5 kg :D . Nu väntar montering av ljuddämpare av kolfiber och urmontering av passagerarstol/bälte...det blir kanske 10 kg till. Efter det börjar det bli svårt att hitta något att spara vikt på, eller rättare sagt, det beror på hur mycket pengar man vill lägga...aluminium ok, hubbar, spindlar mm vore ju trevligt men det skall ju betalas också... Det ser nästan tomt ut.. Quote
Matz Posted October 8, 2005 Posted October 8, 2005 Har du koll på vad bilen väger idag? Finns det möjlighet att "lätta" ägaren/föraren något? :) Quote
Megablade Posted October 8, 2005 Author Posted October 8, 2005 Nja, min matchvikt ligger runt 64 kg och jag är 175 cm lång så jag tror att det kan vara svårt att hitta några kilon som inte behövs, men tanken var god :P Quote
Megablade Posted February 23, 2006 Author Posted February 23, 2006 (edited) Nämen, vad är nu det här som dykt upp i garaget? :prop: Edited February 23, 2006 by Megablade Quote
stigge Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 Ojoj, nu blir det fuktigt i brallan. Jag kollade i ett nummer av classic ford och där fanns en annons från en firma som heter Performance Wheels, men deras hemsida tycks inte funka. Fanns ett erbjudande med kompletta hjul som verkade rätt. Har mailat också men får inget svar. Vilken firma levererade dina sötsaker? Pris? Tänkte köpa både till sjuan och escorten. Quote
GWT Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 Mycket vackert! Vad är det för sorts luftfilter på den nu? Och var finns ett sådant att köpa? Quote
Megablade Posted February 23, 2006 Author Posted February 23, 2006 Det är ett öppet pipercrossfilter(som på bilden), finns att köpa på massor av ställen men jag köpte mitt av westfield. Quote
anton Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 Hej är snygga fälgar är det compomotive så är det nog likadana som jag har.Det har nog löst sig med växelindekatorn för mig nu hoppas att det funkar,hur har du monterat din? Quote
Megablade Posted February 23, 2006 Author Posted February 23, 2006 (edited) Den sitter och känner växelreglaget, en kontakt som räknar upp, en som räknar ner. Fälgarna heter Revolution Minator. Edited March 20, 2007 by Jocke E Quote
Megablade Posted May 6, 2006 Author Posted May 6, 2006 Idag så var det äntligen dags för årets första banträff, och det märktes att man har blivit rattrostig över vintern! Hade väldigt svårt att få flyt, men i slutet av dagen så gick det betydligt bättre. Den nya Trösenkurvan är betydligt skarpare än den gamla och gav upphov till ett och annat "misstag"(läs uppställ) :blink: , den nya asfalten spelade säkert in också. Jag återkommer med fler bilder(hoppas att någon fotograferade). Quote
Jonte Posted May 7, 2006 Posted May 7, 2006 Måste varit superskönt att äntligen komma ut på bana för den här säsongen Ser mycket bra ut :thumbsup: Quote
Megablade Posted May 8, 2006 Author Posted May 8, 2006 Har fått några bilder nu, vill passa på att tacka fotograferna också :notworthy: Quote
Megablade Posted June 1, 2006 Author Posted June 1, 2006 (edited) Efter att ha upptäckt en spricka i min förarstol så tänkte jag att det var dags att prova något annat. Det löste sig väldigt bra och jag fick av en slump tag på en betydligt styvare stol. :wub: Inte locost men ändå till ett bra pris...nä, fråga inte ;) Edited June 1, 2006 by Megablade Quote
Michael Th Posted June 1, 2006 Posted June 1, 2006 TILLETT jo jag tackar... skulle gärna ha ett par sådana ..om man hade pengar... Quote
Megablade Posted July 11, 2006 Author Posted July 11, 2006 (edited) Jag var med Westfieldklubben på Mantorp park och tog några varv..(ett i form av en snurrning :P ) Edited July 11, 2006 by Megablade Quote
Megablade Posted July 12, 2006 Author Posted July 12, 2006 Fick några fler bilder....blir jag tjatig eller? :blink: Tack till Daniel Ahlin för bilderna. :notworthy: Quote
Megablade Posted July 30, 2006 Author Posted July 30, 2006 Var och körde med Autostradale.se en sväng till Kinnekulle ring i den 30-gradiga hettan. Trots värmen så var det hutlöst roligt. :eclipsee_steering: Jag fick på pälsen rejält :angry: av en Porsche GT2, någon BMW och en Porsche som det stog "Turbo R" bak på. Quote
apex Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 Kinnekulle är kul men lite lurig! Har sett en herre i en Opel GT köra ifrån hästkraftsstinna bilar. :blink: Quote
Matz Posted July 31, 2006 Posted July 31, 2006 Du får väl oxå skaffa dig en "dekal" med nått rejsigt på :biglaugh2: Vet du vad du hade för varvtider? eller var det så mycket folk så det var svårt att köra "hela" varv utan att behöva ha bilar ivägen? Quote
Megablade Posted July 31, 2006 Author Posted July 31, 2006 Jag är lite fumlig, så jag tycker det är svårt att trycka på rätt knapp på mobiltelefonen för att stoppa tidtagningen när jag passerar start/mållinjen i 180 km/h. :P Jag fick nog inte ett enda fritt varv och hade ingen tidtagning, så jag vet inga varvtider tyvärr, har beställt en lap timer nu så hädan efter borde jag kunna svara. Quote
Megablade Posted September 3, 2006 Author Posted September 3, 2006 Efter att jag har flyttat stolen så märkte jag att jag inte längre såg allt som jag borde se på instrumentbrädan, så jag har flyttat vx-indikatorn och har även börjat prova ut var displayen till laptimern sitter bäst. Det är bara prov ännu så kablarna från laptimern ska dras lite snyggare tex. Jag åkte också på att bygga en liten "skärm" till vx-indikatorn, lite kolfiberslöjd. :P Quote
XTR Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Jag gillar växelindikatorn... Fått tag på segmentet hos Elfa. Det är värre att hitta någon som klarar av att bygga räknaren :( Finns det färdiga att hitta någonstans, eller har din jobbarkompis ändrat sig och vill bygga en åt mig :bowdown: Segmentet har jag ju... // Mattias Quote
Matz Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Hör med Leif på TTT-Racing dom bygger mycket elektronik bla. växelindikatorer till sekventiella växellådor. Han är lätt och ha och göra med och inget är omöjligt att lösa. Deras produkter sitter i en mängd av tävlingsbilar(bla. skodas WRC fabia). Quote
XTR Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Kanon tips!! Skall göra lite efterforskningar där! MVH Mattias Quote
Guest rg500 Posted January 10, 2007 Posted January 10, 2007 (edited) tar bort :biglaugh2: Edited March 21, 2008 by rg500 Quote
Megablade Posted March 20, 2007 Author Posted March 20, 2007 Det har stått still över vinter och snart är det dags att byta garage. Ska dock isolera det "nya" garaget innan jag flyttar in. Jag fick ett paket idag från det lilla landet i väster, så nu finns det matrial. Bromsvåg och något stummare styrning är målet. Kan väl inte påstå att styrningen varit svampig med klämmorna i alu var billiga så... Quote
Fredrik i Trollhättan Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Några frågor: Var handlade du bromsgrejorna? Vad kostade det hela? Vilken kolvstorlek valde du för fram resp. bak? Jag skulle behöva ett liknande paket... Quote
Megablade Posted March 21, 2007 Author Posted March 21, 2007 Jag köpte grejorna av http://www.rallydesign.co.uk/catalog/default.php , där kan du kolla priserna. Jag tog 0,70-cylindrar för det är det som Westfieldarna levereras med orginal om man väljer till bromsvåg. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.