Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu har jag äntligen fått av allt "besiktningsskräp" och börjar bli nöjd med hur den ser ut, väntar bara på stensprutskydd till bakskärmarna.

Vad det är besvärligt att "packa" bilder som man vill publicera, dom blir alltid stora och gryniga, men det är ju jag som inte lärt mig hur man skall göra.... :blink:

post-7-1092154694.jpg

Posted

Snyggt :thumbup: den gillar jag :icon_coolp: hoppas vi kommer i närheten av ditt med vårt bygge :whip: Grattis :toot: :toot:

Eddy

Posted

myyyycket snygg... :) ( sorry att ja inte kände igen dig på rejsa.. trode de fanns fler megablades.. :icon_oops: )

vad gäller bilderna finns det program som förminskar utan att "förstöra" bilden så mycket...

tror jag har ett program hemma (sitter på jobbet nu ) så ja skall kolla om ja kan hitta det..

Posted

Snygg! Lite ovanligt med en helvit bil! :thumbup:

Det är ju annars det som är bra med denna typ på bilar, man behöver ju knappast bry sig om färgval i hänseende av lera, frömjöl eller hur de ser ut otvättade på vintern...

Är stolarna Westfields racingstolar utan klädsel? Är det bara plast eller är det limmat något "glidskydd" på dem?

Posted

IrFan View är en litet trevligt, gratis program som förminskar bilder utan att förstöra dem... ;)

Snyggt bygge! Gillar också färgvalet - klassiskt och rejsigt! :thumbup:

Posted (edited)

Grattis till ett mkt, snyggt bygge :thumbup:

Har du lite fler bilder att "reta" oss med som inte är klara än ? :D

Edited by Tommy
Posted

Tackar tackar, stolarna har jag köpt av en engelsk firma, motordrive.com, kostade 125 pund per styck med tunna dynor som man sätter fast med kardborreband.

Vindavvisaren är westfield orginal.

post-7-1092342156.jpg

Posted

väldigt snyggt! vart kan man få tag på ett sådant scoop te huven? måste nämligen ha en för o få plats med lite prylar som sticker upp på motorn o sen är det alltid trevligt med frisk luft till insuget :)

  • 6 months later...
Posted (edited)

Det är ju konstigt att effekt får man aldrig nog av.

Jag har nog misstänkt sedan jag blev klar med min bil att det finns mer pulver att hämta ur min snurra.

Saken är den att orginal luftburk inte får plats under huven, så jag är tvungen att använda ett sk. öppet filter som inte alls har samma motstånd (det är vakuumförgasare så det är tydligen känsligt). Detta gör troligen att när jag varvar motorn så sjunker trottlarna långsamt=lägre effekt.

Nu hoppas jag dock att jag har löst problemet genom ett samtal med TTS performance i england.

Dom visste precis vad jag talade om eftersom det finns rätt många i samma sits som jag i england.

Dom hade en färdig sats med munstycken, nålar, fjädrar mm som skall lösa problemet...återstår att se om dom har rätt...

post-119-1140729636.jpeg

Edited by Megablade
Posted

Hur är stolarna? De är ganska breda upptill. Bra eller dåligt? Fördelar och nackdelar med gf-stolar....

(Planerar att gjuta upp ett par glasfiberstolar inför Elmia, och samlar just nu på mig lite info och idéer. )

Posted

Om du skall gjuta själv så ska du bara tänka på att göra det som går ut för att stödja axeln inte blir för lågt för då tar det i bakre "hjulhus".

Sen får jag ju säga att jämfört med stolarna jag hade i rallybilen så är dom här stolarna väldigt sladdriga. :blink:

Posted

De är så tunna (lätta) att de måste stagas bakom ryggen. Görs lämpligt med en horisontell alu plåt bakifrån. Stag är kanske inte att rekommendera då jag misstänker man lär bli spetsad bakifrån om ngt skulle hända.

Posted

Jag har en idé att gjuta en "platta" eller konsol i ryggen, i vilken jag skall dra två skruvar från bagagerummet. Hur stolen skall fästas i golvet blir en senare fråga.

Den som kommer till Elmia får se hur det blev..... :) Om det hinner bli klart... :whistling:

  • 4 months later...
Posted (edited)

Uppdatering....

Tyckte att det var dags att skruva dit den coola Yoshimura kolfiberdämparen....kan bara tillägga att ljudnivån blev "något" högre... :prop:

post-119-1140729560.jpg

Edited by Megablade
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
Posted

Jaha ja, då var det plödsligt höst och slutkört för i år. Dags att förbättra inför nästa säsong, så nu har jag varit ohyffsad nog att tala om för bilen att det är dags för bättre diét med viktminskning som följd. Jag började idag med operation lättning vilket innebar att ett 55 amperes volvobatteri fick ge plats för ett nio amperes mcbatteri. Viktbesparing komplett med fäste blev 11,5 kg :D . Nu väntar montering av ljuddämpare av kolfiber och urmontering av passagerarstol/bälte...det blir kanske 10 kg till. Efter det börjar det bli svårt att hitta något att spara vikt på, eller rättare sagt, det beror på hur mycket pengar man vill lägga...aluminium ok, hubbar, spindlar mm vore ju trevligt men det skall ju betalas också...

Det ser nästan tomt ut..

post-119-1128802409.jpeg

Posted

Har du koll på vad bilen väger idag?

Finns det möjlighet att "lätta" ägaren/föraren något? :)

Posted

Nja, min matchvikt ligger runt 64 kg och jag är 175 cm lång så jag tror att det kan vara svårt att hitta några kilon som inte behövs, men tanken var god :P

  • 4 months later...
Posted

Ojoj, nu blir det fuktigt i brallan.

Jag kollade i ett nummer av classic ford och där fanns en annons från en firma som heter Performance Wheels, men deras hemsida tycks inte funka. Fanns ett erbjudande med kompletta hjul som verkade rätt.

Har mailat också men får inget svar.

Vilken firma levererade dina sötsaker? Pris?

Tänkte köpa både till sjuan och escorten.

Posted

Mycket vackert!

Vad är det för sorts luftfilter på den nu? Och var finns ett sådant att köpa?

Posted

Hej är snygga fälgar är det compomotive så är det nog likadana som jag har.Det har nog löst sig med växelindekatorn för mig nu hoppas att det funkar,hur har du monterat din?

Posted (edited)

Den sitter och känner växelreglaget, en kontakt som räknar upp, en som räknar ner.

Fälgarna heter Revolution Minator.

Edited by Jocke E
  • 2 months later...
Posted

post-119-1146955757.jpgIdag så var det äntligen dags för årets första banträff, och det märktes att man har blivit rattrostig över vintern! Hade väldigt svårt att få flyt, men i slutet av dagen så gick det betydligt bättre.

Den nya Trösenkurvan är betydligt skarpare än den gamla och gav upphov till ett och annat "misstag"(läs uppställ) :blink: , den nya asfalten spelade säkert in också.

Jag återkommer med fler bilder(hoppas att någon fotograferade).

Posted

Måste varit superskönt att äntligen komma ut på bana för den här säsongen

Ser mycket bra ut :thumbsup:

  • 4 weeks later...
Posted (edited)

Efter att ha upptäckt en spricka i min förarstol så tänkte jag att det var dags att prova något annat.

Det löste sig väldigt bra och jag fick av en slump tag på en betydligt styvare stol. :wub: Inte locost men ändå till ett bra pris...nä, fråga inte ;)

post-119-1149186096.jpg

Edited by Megablade
Posted

TILLETT jo jag tackar... skulle gärna ha ett par sådana ..om man hade pengar...

  • 1 month later...
Posted (edited)
post-119-1152622816.jpgJag var med Westfieldklubben på Mantorp park och tog några varv..(ett i form av en snurrning :P ) Edited by Megablade
  • 3 weeks later...
Posted

Var och körde med Autostradale.se en sväng till Kinnekulle ring i den 30-gradiga hettan. Trots värmen så var det hutlöst roligt. :eclipsee_steering: Jag fick på pälsen rejält :angry: av en Porsche GT2, någon BMW och en Porsche som det stog "Turbo R" bak på.

post-119-1154299301.jpg

post-119-1154299322.jpg

post-119-1154299337.jpg

Posted

Kinnekulle är kul men lite lurig! Har sett en herre i en Opel GT köra ifrån hästkraftsstinna bilar. :blink:

Posted

Du får väl oxå skaffa dig en "dekal" med nått rejsigt på :biglaugh2:

Vet du vad du hade för varvtider? eller var det så mycket folk så det var svårt att köra "hela" varv utan att

behöva ha bilar ivägen?

Posted

Jag är lite fumlig, så jag tycker det är svårt att trycka på rätt knapp på mobiltelefonen för att stoppa tidtagningen när jag passerar start/mållinjen i 180 km/h. :P

Jag fick nog inte ett enda fritt varv och hade ingen tidtagning, så jag vet inga varvtider tyvärr, har beställt en lap timer nu så hädan efter borde jag kunna svara.

  • 1 month later...
Posted

Efter att jag har flyttat stolen så märkte jag att jag inte längre såg allt som jag borde se på instrumentbrädan, så jag har flyttat vx-indikatorn och har även börjat prova ut var displayen till laptimern sitter bäst. Det är bara prov ännu så kablarna från laptimern ska dras lite snyggare tex. Jag åkte också på att bygga en liten "skärm" till vx-indikatorn, lite kolfiberslöjd. :P

post-119-1157310384.jpg

post-119-1157310398.jpg

  • 4 months later...
Posted

Jag gillar växelindikatorn...

Fått tag på segmentet hos Elfa. Det är värre att hitta någon som klarar av att bygga räknaren :(

Finns det färdiga att hitta någonstans, eller har din jobbarkompis ändrat sig och vill bygga en åt mig :bowdown: Segmentet har jag ju...

// Mattias

Posted

Hör med Leif på TTT-Racing dom bygger mycket elektronik

bla. växelindikatorer till sekventiella växellådor.

Han är lätt och ha och göra med och inget är omöjligt att lösa.

Deras produkter sitter i en mängd av tävlingsbilar(bla. skodas WRC fabia).

Posted

Kanon tips!!

Skall göra lite efterforskningar där!

MVH

Mattias

Posted (edited)

tar bort :biglaugh2:

Edited by rg500
  • 2 months later...
Posted

Det har stått still över vinter och snart är det dags att byta garage. Ska dock isolera det "nya" garaget innan jag flyttar in. Jag fick ett paket idag från det lilla landet i väster, så nu finns det matrial. Bromsvåg och något stummare styrning är målet. Kan väl inte påstå att styrningen varit svampig med klämmorna i alu var billiga så...

post-119-1174405354_thumb.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...