Biiren Posted August 17, 2014 Share Posted August 17, 2014 Vet ni några bra ställen man kan köpa godkända hastighetsmätare typen cykeldata??? Eller vilka modeller som är ok.? Mvh Björn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 17, 2014 Share Posted August 17, 2014 XXL och SIGMA BC 12.12. Den går att sätta givaren på kardan i och med att den klarar en minsta omkrets av 500mm. Kom ihåg att fixa en belysning till cykeldatorn annars kan det bli bakslag vid besiktning, behöver nödvändigtvis inte bli det. Jag har oftast klarat mig........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Biiren Posted August 17, 2014 Author Share Posted August 17, 2014 Hallå. Kan man ställa in det på mätaren??? Undrar oxå hur man fixar lyse till dom??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 17, 2014 Share Posted August 17, 2014 Kan man ställa in det på mätaren??? Det är så de fungerar. Du knappar in rullomkretsen i mm. Sätter du den på hjulet är rullomkretsen d * 3,14. Sätter du den på kardan blir det (d * 3,14) * bakaxelutväxlingen. På min bil knappar jag in cirka 530mm. Har inte finjusterat mot GPS än kan blir 535mm. Undrar oxå hur man fixar lyse till dom??? Fantasin sätter inga gränser. Kolla i min V8a tråd, jag byggde en liten söt lyktstolpe med rött diodljus. Det tyckte SBP i Bista, Örebor var ok, dvs de sa aldrig något om den vad jag kommer ihåg och den fanns där och den fungerade. Alla nöjda eller minst jag. Gör något speciellt och eget så vi får se hur ditt cykeldatorlyse ser ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted August 17, 2014 Share Posted August 17, 2014 http://www.ebay.com/...=item2a41d2da3c Sitter på KTM endurohojar, monteringsramen innehåller en lampa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts