postmanpat Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Nå´n där ute som kan hjälpa mig med Lobro-knutar (Ford Scorpio)?,får inte ihop kulor och kulbanor.Önskar guide,skisser,förklaringar,länkar och mera svärord då jag inte klarar av ihopmonteringen.Även mot vilket håll knutarna skall vändas mot diff och hub. /bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Har du tagit isär dom? Jag gjorde det en gång, det slutade med att jag fick köpa nya. Men jag har hört att det finns folk som har lyckas får ihop dom efter särtagning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Nå´n där ute som kan hjälpa mig med Lobro-knutar (Ford Scorpio)?,får inte ihop kulor och kulbanor.Önskar guide,skisser,förklaringar,länkar och mera svärord då jag inte klarar av ihopmonteringen.Även mot vilket håll knutarna skall vändas mot diff och hub. /bengt Denna kanske kan hjälpa? Ihopsättning mot slutet och fortsätter in i del 2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Ha ha! Hade jag sett den så kanske jag inte hade behövt köpa nya :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
postmanpat Posted July 28, 2014 Author Share Posted July 28, 2014 Tack skitbra,men det var ju är inga svordomar med,skall ut och pröva om jag får ihop grejorna. /bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svinto Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Bra film! Vuxenpussel. Älskar kombinationen hammare och finmekanik :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
postmanpat Posted July 28, 2014 Author Share Posted July 28, 2014 Blev mer hammare än finmekanik,den inre banan som sitter runt drivaxeln rör sig relativt lätt men...."kulhållarboxen" rör sig enormt trögt.I filmen lossar han ju damask-kåpan,kan det vara från det hållet som allt skall monteras? /bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svinto Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Borde funka från båda hållen. Ta isär och börja om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Om man tänker lite "fel" när man tittar på spåren så blir det rätt. Blir det stumt så sitter ena ringen ett hack fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts