pixbo Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 Hej!Jag måste korta min styrväxel,i.o.f.s. inget märkvärdigt.Men hur sitter den ledade styrarmen fast på kuggstången?Ser ut som om det är en sprint av något slag som är islagen för att hindra att den gängar upp sig.Jag vill inte göra bort mig,så om någon vet,svara gärna. mvh pixbo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 Hej Det sitter en rörsprint mellan yttre "skålmuttern" och den inre. Borra ur sprinten så går det att gänga ut yttre muttern. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 Gängan som sitter där ute är ingen standardgänga, min polare hade bekymmer innan han kunde skära en ny !! /micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted August 3, 2004 Share Posted August 3, 2004 Min spindel Hade standard M18 i kuggstången... däremot ute vid styrleden är det M14-M16 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixbo Posted August 3, 2004 Author Share Posted August 3, 2004 Tack,nu vet jag hur jag skall göra! mvh pixbo :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts