Packalen Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 Jag kan inte bestämma mig om jag ska köpa eller bygga själv. Är det någon som har ett grenrör passande 04 o framåt till salu? Med vänlig hälsning, Patrick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 Kollat på MC-skrotarna? Finns ju ett par stycken. Har för mig någon heter BIKE Mc-demontering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Packalen Posted January 10, 2014 Author Share Posted January 10, 2014 Kollat på MC-skrotarna? Finns ju ett par stycken. Har för mig någon heter BIKE Mc-demontering. Orginal som passar hojen har jag flera, tänkte på ett som passar på bilen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 Ok, sorry :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrilla Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 Kolla min tråd i BEC "Headers till BEC". Skicka efter mina från en kille i USA, han gör headers till midget och legends bilar, inte snygga rostfria men de ser välgjorda ut och billiga. Har lindat mina då jag i alla fall inte vill ha något blankt på min bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lager Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Hej Jag har ett som passar till r1-99 vet inte hur mycket det. Skiljer mot nyare, det går kanske att byta första biten? Det är byggt i rostfritt och har suttit. På min seven med ram från Esther. Mvh peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Packalen Posted February 5, 2014 Author Share Posted February 5, 2014 Hej Jag har ett som passar till r1-99 vet inte hur mycket det. Skiljer mot nyare, det går kanske att byta första biten? Det är byggt i rostfritt och har suttit. På min seven med ram från Esther. Mvh peter Är det till salu? Vad ska du ha? Skulle det funka att få prova passformen innan man slårmtill omjag ordnar med frakt fram och eventuellt tillbaka Med vänlig hälsning, Patrick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 ...och vill du inte ha det så borde det ju passa direkt på min motor! Jag är intresserad andreman på bollen här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lager Posted February 17, 2014 Share Posted February 17, 2014 Hej Ja det är till salu, vill ha 1500:- det är nog mindre än vad rören kostade, om du talar om vilka mått du vill ha reda på så kan jag mäta det. Hittade en bild, I priset inkluderar collector och efterföljande rör, allt I rostfritt, blir riktigt snyggt om man polerar det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted February 18, 2014 Share Posted February 18, 2014 Intresserad. Men är jag andre man på bollen här? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Packalen Posted February 18, 2014 Author Share Posted February 18, 2014 Har du lust att mäta cc mellan rören och diametern på rören som skruvas mot toppen. Vill även ha cc på hålen i överfallen eller vad man nu kallar det. Med vänlig hälsning, Patrick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lager Posted February 19, 2014 Share Posted February 19, 2014 Jag kan mäta det till Helgen, återkommer med mått. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted February 19, 2014 Share Posted February 19, 2014 Ok. Skulle det av någon anledning inte passa så är jag intresserad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Packalen Posted February 19, 2014 Author Share Posted February 19, 2014 Ok. Skulle det av någon anledning inte passa så är jag intresserad... Vi får väl ta hit röret o den bil det passar bäst på får köpa det. Jag bor ju runt hörnet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted February 19, 2014 Share Posted February 19, 2014 Javisst. Kanske är det samma på alla R1-motorer men på min passar det ju garanterat. Frågan är om rörets vinkel lirar med motorns position men det går ju alltid att ändra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lager Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Hej Lite mått: Cc i fästbrickor 58mm Diameter på flängs som går in i toppen 44mm Rördimension på första rören 36mm samma som orginal på r1 Rördimension på sista 64mm Det är lite svårt att mäta cc mellan rören, svårt att få ett exakt mått då rören inte sitter fast, någon som har en r1 motor som kan mäta detta? Jag har kört med detta på min seven med r1 a och det fungerade kanon, körde nog ca 2500 mil med den motorn. Primär rören sitter fast med fjädrar mot collektorn för att inte få sprickor i materialet. Mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Som sagt tidigare, ditt grenrör passar på min motor och jag är intresserad av att köpa det men inser att Patrick var framme först. Vill inte Patrick köpa så vill jag det.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lager Posted February 22, 2014 Share Posted February 22, 2014 Ok Då är det upp till Patrick, hur vill du göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Packalen Posted February 22, 2014 Author Share Posted February 22, 2014 Som sagt tidigare, ditt grenrör passar på min motor och jag är intresserad av att köpa det men inser att Patrick var framme först. Vill inte Patrick köpa så vill jag det.. Fredrik, röret är ditt. det skiljer lite här o där för mig så antingen hittar jag ett annat alternativ eller bygger eget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts