Jump to content

Köpråd zero eller rocket


ChrisO

Recommended Posts

Tjenare.

Är ny på forumet så får iaf presentera mig först. Christopher heter jag och är 26 år. Har blivit lite intresserad av att ev köpa ett zero / Rocket kit men har inte kommit till den punkten att man har bestämt sig helt en. Men iaf så undrar jag vilket märke som man ska försöka satsa på? Någon större skillnad i kvalité och vad man får med? är dock väldigt kluven åt vilken modell man ska ha sen i så fall. fastnar mer och mer för rocketen faktiskt. hur är det att köra den när det inte finns några plåtsidor förutom rören som går jämte stolarna? Vad brukar såna här bilar kosta i snitt mellan tummen och pekfingret att få färdigt? är 100 000-150 000 för lågt/högt räknat?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Det känns som två ganska olika bilar tycker jag. Funderade själv på en Rocket från början men landade med en Seven. Den största anledningen var väl egentligen kostnaderna. Ett grundkit till Rocket kostar över 60 tkr har jag för mig. Det finns även mer hjälp på svenska forum om man köper en Seven av något slag.

FilipD har en Rocket till salu på forumet. Hade jag inte köpt min Seven i somras hade jag nog slagit till. Den har dessutom gått igenom SFRO1. Visst, den är personlig, men du får ändå ett "kvitto" på att konstruktionen är rätt.

Det beror visserligen på om du vill bygga allt själv eller köpa ett lite mer färdigt projekt.

100 är nog lite lågt räknat om du skall köpa ett kit. Mitt tips (om du inte vill bygga helt från grunden själv) är att köpa ett påbörjat projekt. Du får mer för pengarna känns det som. Mitt projekt jag köpte hade kvitto på delar för över 130 tkr och jag köpte det för en bråkdel av pengarna.

Lycka till!

http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=11475

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...