ihlberg Posted September 3, 2013 Posted September 3, 2013 Hej finns det någon som vet hur jag ska göra detta. Jag har kopplat så här. 30 Plus 15 Plus tändingslås 31b Tändspole + 87 Plus bränslepump 87b tom 31 Jord Jag har provat 2 st beg. och ett nytt ifrån biltema och får det inte att fungera. Det är en facet bränslepump. Kan jag kontrollera funktionen på relät? Quote
Gerhard Posted September 3, 2013 Posted September 3, 2013 Har inget schema här men skall inte 31b vara tändspole - Så relät känner av pulserna. Quote
ihlberg Posted September 3, 2013 Author Posted September 3, 2013 kan nog vara så att det ska vara på tändspole -. Men kan relät ha gått sönder när jag kopplat till +?? Men borde inte relät dra ifall man kopplar på 31 och 15 eller 31b direkt på batteriet? Quote
therealpinto Posted September 5, 2013 Posted September 5, 2013 Relät ska ju bara slå till när det har tändpuls (minus från tändspolen) på 31b. Det ska väl normalt sett också slå till någon sekund eller två just när det spänningssätts (15). Det går inte att "tjuvkoppla" utan man måste provköra med tändpuls in för att se om det funkar, dvs man måste ha kopplat upp tändsystemet och köra på startmotorn (om man inte har en pulsgenerator att använda). Reläet borde inte gå sönder för att du kopplat plus till 31b. Gustaf Quote
Recommended Posts