AD7 Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Om jag gör "Ta NY Förar-Licens" http://www.svenskamotorsportalliansen.se/ innebär det att jag har licens samt försäkring som krävs om jag vill .t.ex åka med som passagerare på Locost körningen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 AD7: Ja det skall vara rätt "produkt" du hittade. Observera samtidigt att kravet vid Kinnekulle för att vara passageraren är myndig. Tyvärr hade jag svårt att avgöra om det blir ett problem eller ej för dig. På forumet finns endast "Födelsedag:Okänd födelsedag" registrerat. Jag förmodar dock att du är myndig. Kraven för körningen finns att läsa i LocostSweden Mk regler för banträffar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AD7 Posted July 2, 2013 Author Share Posted July 2, 2013 AD7: Ja det skall vara rätt "produkt" du hittade. Observera samtidigt att kravet vid Kinnekulle för att vara passageraren är myndig. Tyvärr hade jag svårt att avgöra om det blir ett problem eller ej för dig. På forumet finns endast "Födelsedag:Okänd födelsedag" registrerat. Jag förmodar dock att du är myndig. Kraven för körningen finns att läsa i LocostSweden Mk regler för banträffar Tackar. Väldigt myndig så det är lugnt :) Ska ordna den så kanske någon vänlig seven ägare kan bjuda på några varv. Har bara åkt hoj på Kinnekulle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mson Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Tackar. Väldigt myndig så det är lugnt :)/>/> Ska ordna den så kanske någon vänlig seven ägare kan bjuda på några varv. Har bara åkt hoj på Kinnekulle. Du får gärna åka några varv i min super8 om du uppfyller alla krav. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nallemannen Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Å med mig också, finns nog fler vänliga själar på kinne! :) Välkommen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Kan säkert få till ett par varv i en hojmotoriserad MNR också... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AD7 Posted July 2, 2013 Author Share Posted July 2, 2013 (edited) Du får gärna åka några varv i min super8 om du uppfyller alla krav. Å med mig också, finns nog fler vänliga själar på kinne! :)/>/> Välkommen! Kan säkert få till ett par varv i en hojmotoriserad MNR också... ;)/> Tack, ska ordna licensen så allt är schysst. Ska spana in vilka som ser minst kraschbenägna ut innan jag frågar om jag får åka med :-) Edited July 2, 2013 by AD7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Har ni inga en gångs licenser o sälja för 150 kr ,verkar vara fett overkill att köpa helår för några varv i passagerar stolen ? (Läs såna man tar 150 kronor för o fyller i om de händer nåt) annars behåller man dom till nästa gg o sälger dom en gg till :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AD7 Posted July 4, 2013 Author Share Posted July 4, 2013 Har ni inga en gångs licenser o sälja för 150 kr ,verkar vara fett overkill att köpa helår för några varv i passagerar stolen ? (Läs såna man tar 150 kronor för o fyller i om de händer nåt) annars behåller man dom till nästa gg o sälger dom en gg till :prop:/> Fixade den igår. Lika bra att ha rätt vad det är så har jag en bil och då vill jag kunna köra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seven V8 Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Klart du kan åka några varn med en annan från Enköping Andreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AD7 Posted July 5, 2013 Author Share Posted July 5, 2013 Klart du kan åka några varn med en annan från Enköping Andreas Tackar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts