Acke Posted July 9, 2004 Share Posted July 9, 2004 citat från http://rejsa.nu Det är i så fall bäst att passa på. Reglerna för hembyggen ska visst EU-anpassas snart (vilket kommer att omöjliggöra alla former av hembyggda fordon...). skall tydligen stått i senaste Teknikens Värld... någon som hört något om detta ?????? :icon_blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted July 9, 2004 Share Posted July 9, 2004 Exakt var på rejsa står det? Jag tror inte på det. Det är ett sånt rykte som kommer med jämna mellanrum... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripenland Posted July 9, 2004 Share Posted July 9, 2004 Många Eu länder tillåter olika former av amatörbyggda fordon så det är knappast troligt att amatörbyggen förbjuds. Det som komma på tal är kanske gemensamma regler för amatörbyggen för hela Eu. Jag skulle bli förvånad om de skiljer speciellt mycket mot dagens. Så går ialla fall mina tankar :) Så vitt jag vet är Sverige det enda landet med vikt/effekt gräns? Man kan ju hoppas att den slopas i så fall :whistling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted July 9, 2004 Author Share Posted July 9, 2004 http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=4302&start=20 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted July 14, 2004 Share Posted July 14, 2004 Hej Inget som vi i SFRO känner till och reglerna är faktiskt redan "EU-anpassade". Som jag sagt nån gång förut, vi har lyckats få rätt bra stöd av någorlunda högt uppsatta politiker och risken att undantagen för amatörbyggen försvinner anser jag vara minimal. Snarare kan man argumentera för att alla EU-länder borde tillåta reggning av amatörbyggen. Idag är det såvitt jag vet bara England och Sverige som har någorlunda skräddarsydda regler för det... /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts