Jump to content

inbrott i garaget


Jonte

Recommended Posts

Inatt skedde det som man aldrig skulle tro.

Nån jävel har varit in och snott verktygen för mig. Det försvann en hel del elverktyg och hylsnyckelsatser + andra småverktyg. Som tur är så fick jag behålla alla mina Telemetrix mätare + Cobra stolarna.

Detta är väl straffet för att man tyckte att det rullade på bra och har en besiktningstid bokad.

Visst är jag arg.....men mest bara trött....all arbetslust försvann ut genom garagedörrarna... :(

Link to comment
Share on other sites

Skadedjur! Usch, jag blir helt uppjagad bara jag tänker på det. Om det skulle hända och man kom på dom kräken med det så skulle man ju hamna i fängelse. Fast det skulle nästan vara värt det...

Link to comment
Share on other sites

Förstår hur du känner det :( hade inbrott i våran Cheva van förra veckan, skulle troligen bara in i den och kolla :blink: och bröt sönder en bakruta och låset.

Man blir bara sååå trött på allt, lider med dig :( :(

Caper :D

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag larmat bilen med ett mc-larm som jag skulle montera in ändå lite senare. Så fort man rör bilen så tjuter det med 126db.

Samt att lyset + radion kommer stå på dygnet runt nu...kanske skrämmer bort fler inkräktare

Link to comment
Share on other sites

Men Fy Fan!  :icon_angry:  :icon_angry:

Kan inte säga mer än att jag lider med dig!  :(

Jag vet att det känns för j..ligt, har varit utsatt själv flera gånger för inbrott, men det är väl ingen tröst.

Men jag är säker på att jag talar för oss alla här på forumet och vi känner sympati och ilska för att sådant här skall kunna hända. Men det svider utan bara h..te ett tag, sedan får man spotta i nävarna och komma igen, även om det är svårt.

Finns kanske anledning att vi går igenom våra försäkringsskydd.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

:icon_angry: :icon_angry: :icon_angry:

Smyg ut bland "låg-djuren" och fråga om någon vet var man kan köpa verktyg billigt...

Under tiden så kan vi t.ex. starta en tråd där man kan anmäla sitt intresse för att

delta i en helt anonym Lynch mobb eller nåt' :twisted: :twisted:

I så fall kanske det kan iallafall vara någon som reagerar vid inbrott, det är ju inte alla som gör......

:busted_cop :whip:

Link to comment
Share on other sites

jo, kan bara instämma me eddy... lider me dig...

( själv har ja ingen garageförsäkring på garaget så om alla verktyg skulle försvinna vetef*n om ja skulle få ut några pengar.. :( )

Link to comment
Share on other sites

surt som fan.... :icon_angry:

apropå försäkring, jag hade inbrott i mitt källarförråd med mycket undermåligt lås.

det försvann fälgar elverktyg samt en del fasta nycklar å sånt. totalt värde i dagsläget ca 15000. länsförsäkringar var snälla och ersatte mig med 6-7000 på allrisken. Elverktygen avskrevs helt pga ålder, men fasta nycklar vart nästan fullvärde på, fälgar ersattes med 500 styck pga avsaknad av kvitto(ingick i ett bilköp)

alltid något.

hoppas du får tebaka dina grejer.

~urstad

Link to comment
Share on other sites

Gäller inte hemförsäkringen för inbrott i garaget?

Det värsta är att man vet ju inte allt vad man har. När jag fick bilen rensad så kom jag på ett A4 fullt med grejer, ändå kom jag på mer saker månader efteråt! Småsaker, visst, men ändå. Det svider varje gång man blir påmind...

Link to comment
Share on other sites

Gör som jag, skaffa hund! Då får man ha garaget ifred! Skulle vilja se den som bryter sej in hos mej.... :whip:

Ja eller ett par cobror (nu menar jag inte stolarna) :thumbup: :twisted: :whistling: :whistling:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Guest Guest
Gör som jag, skaffa hund! Då får man ha garaget ifred! Skulle vilja se den som bryter sej in hos mej.... :whip:

skulle vara bra...tyvärr skulle han bli väldigt ensam då jag inte har garaget i huset :blink:

Link to comment
Share on other sites

Gör som jag, skaffa hund! Då får man ha garaget ifred! Skulle vilja se den som bryter sej in hos mej.... :whip:

skulle vara bra...tyvärr skulle han bli väldigt ensam då jag inte har garaget i huset :blink:

Å det där var jag :)

Link to comment
Share on other sites

Guest real7

Vi satte just in larm i huset & passade då på att även larma garaget med en egen slinga som kan aktiveras även om huset är olarmat.

B

Link to comment
Share on other sites

Gör som jag, skaffa hund! Då får man ha garaget ifred! Skulle vilja se den som bryter sej in hos mej.... :whip:

skulle vara bra...tyvärr skulle han bli väldigt ensam då jag inte har garaget i huset :blink:

Det har inte jag heller men jag har huset och garaget innanför samma staket på tomten. Sen har jag ordnat så att hunden kan springa ut och in som hon vill.

Link to comment
Share on other sites

samma för mig som för Jonte..

garaget ligger 100 meter bort så jag tror inte hemförsäkringen täcker.. men skulle något hända så lär jag försöka iaf...

Link to comment
Share on other sites

samma för mig som för Jonte..

garaget ligger 100 meter bort så jag tror inte hemförsäkringen täcker..  men skulle något hända så lär jag försöka iaf...

Jag har en fundering omkring det här med försäkringar :icon_blink: Jag byggde båt för några år sedan. Då kunde jag ha utrustning och verktyg i en container med godkänt lås och det var flera km. till båtklubben. Det borde ju vara samma regler för bilbygge och garage kan man tycka. Finns det ingen försäkringsman på forumet som kan de här frågorna. :blink:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Jag har en fundering omkring det här med försäkringar  :icon_blink:  Jag byggde båt för några år sedan. Då kunde jag ha utrustning och verktyg i en container med godkänt  lås och det var flera km. till båtklubben. Det borde ju vara samma regler för bilbygge och garage kan man tycka. Finns det ingen försäkringsman på forumet som kan  de här frågorna. :blink:

Eddy

Det kan ju skilja en del från bolag till bolag... Jag fick iaf ersättning från min hemförsäkring för en del av grejorna som försvann ur min bil. Allt som inte täcktes av bilförsäkringen täcktes av hemförsäkringen, så det var ju bra. Fast felet var bara att jag hade försäkringarna i olika bolag, så jag fick ju betala självrisken på båda försäkringarna. Det hade jag inte behövt om det varit samma bolag som haft båda. Det var inte något som jag hade haft en tanke på innan. Nu ska jag nog byta hemförsäkring även om den blir dyrare i premie...

Link to comment
Share on other sites

jag ringe mitt hemförsäkringsbolag och enligt dom så ersätter dom upp till 30.000:- i garaget... (Folksam)

vad gäller olika bolag på bil och hem så ingår hemförsäkring i min fackföreningsavgift så jag har inte mycket val.. : :icon_angry:

(lite onödigt att betala för 2 försäkringar hemma.. )

Link to comment
Share on other sites

Inte bara onödigt med två försäkringar... händer det nåt får du inte ut ersättning på någon av dem, har jag hört.

Link to comment
Share on other sites

hmm man kanske ska dra en högspänningsledning till plåtdörren in till bygget? :twisted:

Synd med verktygen, själv har jag "bara" blivit av med en cykel.. fan den som var så fin... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...