vedde Posted August 23, 2019 Share Posted August 23, 2019 Aha, inte motorn och lådan från forumet heller då?Kul att se och följa din vintertransformation. Säg till om du behöver ett par händer till någon gång, jag bor ju nära.Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsE Posted August 23, 2019 Author Share Posted August 23, 2019 3 timmar sedan, vedde sade: Aha, inte motorn och lådan från forumet heller då? Kul att se och följa din vintertransformation. Säg till om du behöver ett par händer till någon gång, jag bor ju nära. Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Nej den han säljas. Nästa helg så ska motor med tillbehör ut ur donator. Hör av mig angående stöd vid skruvning. //Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsE Posted September 4, 2019 Author Share Posted September 4, 2019 Ja då var motor urplockas och hänger i motorstativet. Nu väntar rengöring, penseltrim och planering. 😀 Detta ska bli riktigt kul. I oktober sätter arbetet igång med urplock av motor så är det någon som vet om det finns intresse för en Pinto komplett med en typ9-låda så hör av er. På återskrivande //Mats 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zwenzzon Posted September 6, 2019 Share Posted September 6, 2019 Spännande! hur gick det med flippfronten?Skickat från min iPhone med Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsE Posted September 6, 2019 Author Share Posted September 6, 2019 4 timmar sedan, zwenzzon sade: Spännande! hur gick det med flippfronten? Skickat från min iPhone med Tapatalk Mycket! Denna sommar blev det inget med flippfront. Dock är noskonen förberedd med gångjärn. //Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsE Posted November 13, 2019 Author Share Posted November 13, 2019 Jaha, händer inte mycket just nu men motor har tvättats och rensats. Väntar nu på färg. Sedan har en vxl-låda landat i garaget. Hittade en R25-R28 från en omega 2.2 som bara rullat 5000 mil. Får se hur länge den håller ihop men bör klara sig ett bra tag så länge jag inte skruvar med motorn allt för mycket😀 //Mats 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted November 14, 2019 Share Posted November 14, 2019 Härligt! Nu är det bara resten kvar. Ska du byta något inne i motorn?Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsE Posted November 15, 2019 Author Share Posted November 15, 2019 On 2019-11-14 at 12:43, vedde sade: Härligt! Nu är det bara resten kvar. Ska du byta något inne i motorn? Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Hej Vedde Nej inte inledningsvis. Tänker mig att bara få igenom besiktning så jag kan köra nästa sommar. Tänker mig att fixa en del andra saker samtidigt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsE Posted December 17, 2019 Author Share Posted December 17, 2019 Då var motorbyte på gång. Gamla motorn ute och utrymmet rensat och tvättat. Skickar med ett par bild på motor och v-låda med. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted December 17, 2019 Share Posted December 17, 2019 Nice, det händer grejer i garaget!Skickat från min SM-G960F via Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsE Posted October 10, 2020 Author Share Posted October 10, 2020 (edited) Ja motorbytet blev aldrig av utan den gamle åkte i igen. Efter klubbens bandag växte dock en önskan fram om mer kraft så nu blir det av. Har ställt in bilen i garaget och lyft upp den på rullbord. Nu ska det meckas!! 😀 Edited October 10, 2020 by MatsE 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted October 11, 2020 Share Posted October 11, 2020 Blir ett bra vinterprojekt, är det Saab snurran som ska dit nu? /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsE Posted October 11, 2020 Author Share Posted October 11, 2020 3 timmar sedan, tpau sade: Blir ett bra vinterprojekt, är det Saab snurran som ska dit nu? /T Japp, Saab-snurra som åker i. Sugen på en reservmotor? Pinto 205-block med insprutning. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted October 11, 2020 Share Posted October 11, 2020 Oj, tack för erbjudandet definitivt något jag villhöver men; Först tycker jag att du ska se om nån vill ha den och stoppa i ett projekt, du kommer väl att plocka ut en komplett sats för att köra insprutad Pinto? Jag kommer att skörda en del delar och resten kommer förmodligen bli gammalt i källaren... /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsE Posted November 12, 2020 Author Share Posted November 12, 2020 Jaha då ska vi se. Hänt lite här. Har fått en ny transkåpa för att para ihop motor med lådan. Tänker behålla typ 9-lådan från Ford. Detta ger att jag inte behövde bygga nya växellådsfästen, justera kardantunnel eller köpa/tillverka ny kardan. Allt sånt klart redan från start. Nu sitter motor ihop med låda och på plats i bilen. Har börjat passa in allt runt motor och det ska nog få plats. Åsså ett par bilder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted November 13, 2020 Share Posted November 13, 2020 Grymt att det rör på sig!Skickat från min iPhone med Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 1, 2021 Share Posted June 1, 2021 Dåligt med uppdateringar här!Skickat från min SM-G986B via Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsE Posted June 6, 2021 Author Share Posted June 6, 2021 On 2021-06-01 at 08:05, vedde sade: Dåligt med uppdateringar här! Skickat från min SM-G986B via Tapatalk Ja så har det blivit. Får ta mig i kragen och skriva ihop vad som hänt. //Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 29, 2022 Share Posted June 29, 2022 Lycka till med SFRO idag! Hoppas det går bra.Skickat från min SM-G986B via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 29, 2022 Share Posted June 29, 2022 Lycka till med SFRO idag! Hoppas det går bra.Skickat från min SM-G986B via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 29, 2022 Share Posted June 29, 2022 Lycka till med SFRO idag!Skickat från min SM-G986B via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 29, 2022 Share Posted June 29, 2022 Lycka till med SFRO idag!/VeddeSkickat från min SM-G986B via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsE Posted July 15, 2022 Author Share Posted July 15, 2022 Här händer inte mycket verkar det som. Dock så har jag idag varit och besiktat bilen. Nu är den klar med turbomotor, besiktningsbefrielse samt kontrollbesiktning. Nu är det bara att rulla. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 15, 2022 Share Posted July 15, 2022 Grattis till motorbyte, regbesiktning och T12BF! Vi ses på en bankörning nära Götene! /Vedde 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsE Posted June 29 Author Share Posted June 29 (edited) Då var denna era över. Bilen såld och överlämnad till ny ägare. Förhoppningsvis dyker den upp här igen i en ny tråd. Nu startar det roliga med att planera nästa bygge 😀 //Mats Edited June 29 by MatsE 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts