Tommy Posted June 29, 2004 Share Posted June 29, 2004 Jag har en fundering på: om, hur och när man behöver en returledning an bränsle till tanken ( dubbla Weber ) Kanske en urdum fråga, men jag är osäker! :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loterus Posted June 29, 2004 Share Posted June 29, 2004 erm rätta mig om jag har fel men det är på insprutarmotorer som har returslang.. för att sprutmunstyckerna ska bibehålla rätt bränsletryck och eftersom pumpen pumpar på för fullt så släpper en ventil överflödet tillbaks till tanken.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennis_f Posted June 29, 2004 Share Posted June 29, 2004 jag hade en returledning på min opel kadett med förgasare så det är nog olika från bil till bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urstad Posted July 9, 2004 Share Posted July 9, 2004 Hej. Det där med retur verkar vara lite olika beroende på vilken typ av bränslepump man använder. Tex, vissa elpumpar har en överströmningsventil inbyggd då kan man använda en regulator utan retur. Tänker du använda dig av en elpump avsedd för insprutning tex nån bosch historia så skall du använda en regulator med retur(finns nog insprutningspumpar med överströming med!?). gamla mekaniska pumpar till tex cheva finns både med retur och utan de utan har då två anslutninga och den med tre. hur det är med volvos mekaniska vet jag inte riktigt. :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leto Posted July 10, 2004 Share Posted July 10, 2004 Allämnt behöver en tryckreducering flöde för att fungera bra, inget flöde inget tryckfall. Finns säkert någont klurigt sätt att ta sig runt den regeln. Webrarna kan ju vara lite känsliga för högre tryck, tänker du använda någon form av tryckreglering så kolla hur den är tänkt att fungera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted July 10, 2004 Share Posted July 10, 2004 sist jag trimmade en motor och använde weber förgasare så använde jag bara en elektrisk membranpump och en filterking med tryckregulator i. det var enkelt och funkade bra och kostade inte hela plånboken... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts