Jump to content

Recommended Posts

Posted

Läste om annat angående slavcylindrar och råkade se att man helst inte ska ha för klen dimension på slangen.

Att för tunn slang kan bromsa upp flödet så det inte går att växla riktigt fort (återgången blir långsam).

Finns t.o.m. de som borrar upp hålet i slavcylindern för att evakuera fortare.

Jag har bytt till vanligt bromsrör och bromsslang på min, Opel Omega slav.

Har inte märkt något på mina små provturer, men där har jag växlat gubbe-style.

Bör man byta nu när jag ändå har allt isär?

Posted

Nej. Bromsvätskan är så tunnflytande så det är inga problem. Jag har då aldrig genom åren haft någon tendens till nåt sånt. Rören är ganska tunna inuti och att borra upp cylindern är då verkningslöst.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...