Rikard Larsson Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Läste om annat angående slavcylindrar och råkade se att man helst inte ska ha för klen dimension på slangen. Att för tunn slang kan bromsa upp flödet så det inte går att växla riktigt fort (återgången blir långsam). Finns t.o.m. de som borrar upp hålet i slavcylindern för att evakuera fortare. Jag har bytt till vanligt bromsrör och bromsslang på min, Opel Omega slav. Har inte märkt något på mina små provturer, men där har jag växlat gubbe-style. Bör man byta nu när jag ändå har allt isär? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Nej. Bromsvätskan är så tunnflytande så det är inga problem. Jag har då aldrig genom åren haft någon tendens till nåt sånt. Rören är ganska tunna inuti och att borra upp cylindern är då verkningslöst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted December 27, 2012 Author Share Posted December 27, 2012 Ok. Kör på det gamla då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted December 27, 2012 Share Posted December 27, 2012 Jag har bara läst att man gör tvärtom, dvs stryper återflödet för att skona drivlinan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.