Jump to content

lamell till typ9-1,8 svänghjul


jonasw

Recommended Posts

Har nu typ 9 låda, 1,8 zetec svänghjul med tryckplatta och sierra lamell. Det slirar :angry:. Innan jag river ner och svarvar svänghjulet undrar jag vad ni använt för lamell och delar/ Jonas

Link to comment
Share on other sites

när jag körde zetec så använde jag både korg och lamell från mondeo 1.8 (första generationen). Den kombinationen fanns aldrig i sverige, men väl i Norge.

Fick den aldrig att slira trots 190 hk.

Link to comment
Share on other sites

när jag körde zetec så använde jag både korg och lamell från mondeo 1.8 (första generationen). Den kombinationen fanns aldrig i sverige, men väl i Norge.

Fick den aldrig att slira trots 190 hk.

Körde du med orginal sierra lamell?

Link to comment
Share on other sites

Jag kör med Zetec 2.0 svänghjul samt tryckplatta, lamellen från Sierran DOHC motorn.

Provtryckte tryckplattan ifjol för att shimmsa in max tryck på tryckplattan gick väl sådär :icon_oops:

tänkte inte på att lamellen trycks ju ihop lite... så shimmsen blev så klart fel tjocklek :banghead:

Vid första provkörningen så slirade det på kopplingen 3-4-5:an :angry:

//Nisse

Link to comment
Share on other sites

Jag kör med Zetec 2.0 svänghjul samt tryckplatta, lamellen från Sierran DOHC motorn.

Provtryckte tryckplattan ifjol för att shimmsa in max tryck på tryckplattan gick väl sådär :icon_oops:

tänkte inte på att lamellen trycks ju ihop lite... så shimmsen blev så klart fel tjocklek :banghead:

Vid första provkörningen så slirade det på kopplingen 3-4-5:an :angry:

//Nisse

Har du fått det att funka nu? Min motor har 170hk/195Nm standard och med jenvey insug, ingen kat borde det ge lite till.. Funderar på en förstärkt tryckplatta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...