jonasw Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Har nu typ 9 låda, 1,8 zetec svänghjul med tryckplatta och sierra lamell. Det slirar :angry:. Innan jag river ner och svarvar svänghjulet undrar jag vad ni använt för lamell och delar/ Jonas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 när jag körde zetec så använde jag både korg och lamell från mondeo 1.8 (första generationen). Den kombinationen fanns aldrig i sverige, men väl i Norge. Fick den aldrig att slira trots 190 hk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonasw Posted August 3, 2012 Author Share Posted August 3, 2012 när jag körde zetec så använde jag både korg och lamell från mondeo 1.8 (första generationen). Den kombinationen fanns aldrig i sverige, men väl i Norge. Fick den aldrig att slira trots 190 hk. Körde du med orginal sierra lamell? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 Nä, Mondeo 1.8 lamell och korg. Ingen Sierra (förutom urtrampningslagret) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 Jag kör med Zetec 2.0 svänghjul samt tryckplatta, lamellen från Sierran DOHC motorn. Provtryckte tryckplattan ifjol för att shimmsa in max tryck på tryckplattan gick väl sådär :icon_oops: tänkte inte på att lamellen trycks ju ihop lite... så shimmsen blev så klart fel tjocklek :banghead: Vid första provkörningen så slirade det på kopplingen 3-4-5:an :angry: //Nisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonasw Posted August 3, 2012 Author Share Posted August 3, 2012 Nä, Mondeo 1.8 lamell och korg. Ingen Sierra (förutom urtrampningslagret) Passar den lamellen på typ9 lådan? Trodde den hade 17 splines och typ9 23 splines? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonasw Posted August 3, 2012 Author Share Posted August 3, 2012 Jag kör med Zetec 2.0 svänghjul samt tryckplatta, lamellen från Sierran DOHC motorn. Provtryckte tryckplattan ifjol för att shimmsa in max tryck på tryckplattan gick väl sådär :icon_oops: tänkte inte på att lamellen trycks ju ihop lite... så shimmsen blev så klart fel tjocklek :banghead: Vid första provkörningen så slirade det på kopplingen 3-4-5:an :angry: //Nisse Har du fått det att funka nu? Min motor har 170hk/195Nm standard och med jenvey insug, ingen kat borde det ge lite till.. Funderar på en förstärkt tryckplatta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 Jag tog bort shimmsen och kör utan i stället, fanns ingen tid att göra nya i rätt mått....orkade inte fara på jobbet på semestern :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Lundblad Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 Hej Här finns lite info http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=4713&st=0&p=48338&hl=%20kenneth%20%20lundblad&fromsearch=1entry48338 //Kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonasw Posted August 5, 2012 Author Share Posted August 5, 2012 Hej Här finns lite info http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=4713&st=0&p=48338&hl=%20kenneth%20%20lundblad&fromsearch=1entry48338 //Kenneth Tack, jättebra, nu ska det bli ordning på´t :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts