JonasJonson Posted June 28, 2012 Posted June 28, 2012 Är 1 3/4 tum för mycket för att bygga grenrör till en busa motor? Quote
Morty Posted June 28, 2012 Posted June 28, 2012 Enligt min beräkningsmall borde ett 4-1 system på en 1300 motor med maxvarv 11000 hamna på (ungefär) primärrör 39,5mm och ca 594mm långa (från ventiltallrik). Quote
Guest micke r1 Posted June 28, 2012 Posted June 28, 2012 Enligt min beräkningsmall borde ett 4-1 system på en 1300 motor med maxvarv 11000 hamna på (ungefär) primärrör 39,5mm och ca 594mm långa (från ventiltallrik). Stämmer ganska bra överens med mitt senaste grenrör från westfield ! om de är bättre än de jag lånade av bjarne . (samma nicklas har på sin gen 1 hayabusa längre primär rör samt lite större diameter på rören) eller mitt hemma byggda som nu sitter på veddes bec ? dom har jag testat i bänk Dax att åka o bromsa en gg till ! kanske bryter man 200hk med de nya eller ?? /micke Quote
JonasJonson Posted June 28, 2012 Author Posted June 28, 2012 :-) Då kör jag 1 3/4 tum.. har en massa helsystem annars liggande för mc i 1 1/2 tum. Angående själva ljuddämparen sedan. Vad för diameter bör jag har på det den performerade insatsen? 2" ? 2 1/4" ? Tänkt lägga en order på http://www.pjengineering.co.uk/ Quote
Guest micke r1 Posted June 29, 2012 Posted June 29, 2012 Då kör jag 1 3/4 tum.. har en massa helsystem annars liggande för mc i 1 1/2 tum. Min erfarenhet av div bromsningar är att när jag gick från mitt hemmabygge som va 39,5 i dia Till de lånade westfield grenröret som va 41,5 var att de mindre röret gjorde dem mer känslig på insugssidan. 39 röret gav i stort sätt lika utan lufburk,medans 41 röret inte gav nåt mer utan luftburk så jag slog till på ett fabriks byggt fast de egentiligen inte gav nåt mer såg en fördel i att slippa bygga om luftburken. Men när röret kommer från uk så !!! har Westfield bytt lev eller bara ändrat på röret som numer har kortare primär rör samt mindre diameter :prop: Så jag fick bygga en ny luftburk mm mm iaf för jag misstänkte att ett smalare rör påverkar mer på en "strypt" insugs sida. Eller så har de med primärrörs längden att göra ?? Hoppas att du fattar mitt svammel :prop: Quote
JonasJonson Posted June 29, 2012 Author Posted June 29, 2012 Min erfarenhet av div bromsningar är att när jag gick från mitt hemmabygge som va 39,5 i dia Till de lånade westfield grenröret som va 41,5 var att de mindre röret gjorde dem mer känslig på insugssidan. 39 röret gav i stort sätt lika utan lufburk,medans 41 röret inte gav nåt mer utan luftburk så jag slog till på ett fabriks byggt fast de egentiligen inte gav nåt mer såg en fördel i att slippa bygga om luftburken. Men när röret kommer från uk så !!! har Westfield bytt lev eller bara ändrat på röret som numer har kortare primär rör samt mindre diameter :prop: Så jag fick bygga en ny luftburk mm mm iaf för jag misstänkte att ett smalare rör påverkar mer på en "strypt" insugs sida. Eller så har de med primärrörs längden att göra ?? Hoppas att du fattar mitt svammel :prop: Jag gör mitt bästa för att hänga med i svängarna ;-)) Ska jag tolka detta att jag borde gå ner i diametern då 44,45 borde kräva längre primär än vad jag behöver? Var köper man i så fall 39 mm rör? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.