Berne Posted June 13, 2012 Posted June 13, 2012 (edited) I samband med byte av kammar och portning av toppen i min Zetec har jag bestämt att byta ut mitt Megasquirt till det nya Maxxecu från Maxxtuning. Jag har rivit ut den gamla installationen och börjat koppla in det nya. Det är väldigt enkelt för jag kan använda alla gamla givare men byter ut alla kablar då det följer med en kabelhärva med det nya sprutet. Tändning blir COP från Audi och styrs från ECU. Imorgon ska jag hämta ECU:n hos Maxxtuning och samtidigt installeras mappningsprogrammet på min dator så jag kan köra alla tester innan mappningen. Min förhoppning är att jag ska vara klar till festivalen... Detta sprutet är helt nytt så men vet ju aldrig men man måste alltid vara optimistisk. Edited June 13, 2012 by Berne Quote
super7 Posted June 13, 2012 Posted June 13, 2012 Du vill inte dela med dig av programet till insprutningen? Alltid intressant att jämnföra olika programvaror. //Nisse Quote
Magoo Posted June 13, 2012 Posted June 13, 2012 av det jag kunnat hitta på nätet om sprutet verkar det vara riktigt bra. Vad fick du ge för det och vad ingick? Quote
Mildseven Posted June 13, 2012 Posted June 13, 2012 Då även jag har köpt nytt sprut (Link) så undrar jag är detta ett snik (ms) mellan eller ett första klassens (motec) sprut? //Per Quote
Magoo Posted June 13, 2012 Posted June 13, 2012 Det jag fann om sprutet verkar det ha kompetent hårdvara. sedan gäller det ju att mjukvaran ser till att nyttja hårdvaran och att den är smidig. mina 5 cent jag skulle tro att den hamnar i mellan segmentet. Quote
Berne Posted June 13, 2012 Author Posted June 13, 2012 Det jag köpt hittills är ECU och kabelhärva. Jag ska även köpa mappningen. Därefter får vi se vad resultatet blir. Jag ska fråga om mappningsprogrammet är fritt men jag tror att det ska gå att ladda ner såsmåningom så det borde inte vara nåt problem. Priserna står på maxxtunings hemsida. Allt är ju nytt ännu så det är flera frågetecken. Det känns rätt att köpa sprut och mappning på samma ställe ifall men behöver hjälp länge fram. Quote
Recommended Posts