Jump to content

Hämta KIT i England


Packalen

Recommended Posts

Jag kommer att i dagarna beställa ett kit from Westfield som jag ska åka och hämta förmodligen i slutet av Augusti början på September. Är det någon annan som är på väg att beställa eller har beställt som vill hämta samtidigt så splittar vi kostnaden? Gärna från Westfield men det är ju inte jätte långt till dom andra heller, när man ändå åkt så långt.

//Patrick

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer att i dagarna beställa ett kit from Westfield som jag ska åka och hämta förmodligen i slutet av Augusti början på September. Är det någon annan som är på väg att beställa eller har beställt som vill hämta samtidigt så splittar vi kostnaden? Gärna från Westfield men det är ju inte jätte långt till dom andra heller, när man ändå åkt så långt.

//Patrick

det lönar sig inte hämta själv

med dom låga fraktkostnaderna som är från england

Link to comment
Share on other sites

det lönar sig inte hämta själv

med dom låga fraktkostnaderna som är från england

Utvekla gärna det där.. De priser jag fått från de olika leverantörerna Westfield, MNR, MK ligger mellan 10-13k kronor.

Jag gjorde en prisförfrågan på DHL med uppskaddade mått och vikt o hamnade på 5000 kr. Då är det helt utan embalage. För 5000 åker jag dit o tillbaka..

Link to comment
Share on other sites

Utvekla gärna det där.. De priser jag fått från de olika leverantörerna Westfield, MNR, MK ligger mellan 10-13k kronor.

Jag gjorde en prisförfrågan på DHL med uppskaddade mått och vikt o hamnade på 5000 kr. Då är det helt utan embalage. För 5000 åker jag dit o tillbaka..

jag och min bror va över och hämtade hem våra bilar westfield med en master , på 4 m flak

räkna båtar och drivmedel,

vi betalade 12,000 och då va det ingen moms på detta

vi bilade runt till dover

båt gbg-england skulle kosta 16,000

och ett 4 m flak behövs nog

Link to comment
Share on other sites

Att åka till fabriken och få med sig rätt prylar kan också vara värt ett par tusingar.

man får nog inte mer med sig hem även om man åker dit själv

på den ön bor det ett folk ,och samma skrot och korn alla

det tror jag fler har fått erfara

Link to comment
Share on other sites

man får nog inte mer med sig hem även om man åker dit själv

på den ön bor det ett folk ,och samma skrot och korn alla

det tror jag fler har fått erfara

Ja lite så kan det nog vara även om jag inte drar alla över en kam. Tar man Northwest Propshaft så är dom långt mycket bättra än många svenska leverantörer.

Antar att man betalar en handpenning vid beställning, t.ex. 10% och resten vid leverans och får man inte alla beställda grejer så får dom ju inte heller alla pengar

Link to comment
Share on other sites

jag och min bror va över och hämtade hem våra bilar westfield med en master , på 4 m flak

räkna båtar och drivmedel,

vi betalade 12,000 och då va det ingen moms på detta

vi bilade runt till dover

båt gbg-england skulle kosta 16,000

och ett 4 m flak behövs nog

Jag kollade på att åka med skåpbil Hook of Holland-Harwich 2500:- och jag räknar med ca 300mil körning.

Det bästa vore ju att få dom att embalera det på Westfield och att man bokar en transport själv. Men dom verkar inte jätte pigga på att embalera. Dom säger att dom köpter både ambalring och transport av transportföretaget.

Link to comment
Share on other sites

Jag kollade på att åka med skåpbil Hook of Holland-Harwich 2500:- och jag räknar med ca 300mil körning.

Det bästa vore ju att få dom att embalera det på Westfield och att man bokar en transport själv. Men dom verkar inte jätte pigga på att embalera. Dom säger att dom köpter både ambalring och transport av transportföretaget.

jag kollade trollhättan -birmingham ,men då över dover och det va 190 mil x 2 x minst 1 liter milen

färjan som du sa + den mellan sverige och tyskland det blir dyrare än man räknar med

men kul va det att åka själv och hämta den

Link to comment
Share on other sites

Tar man Northwest Propshaft så är dom långt mycket bättra än många svenska leverantörer.

Northwest Propshaft är otroligt snabba. Jag beställde en axel därifrån och det kändes som om gubben var mer intresserad av min kardan än min pengar. Man ringde efteråt och kollade så den kommit fram och att den var som jag tänkte mig.

Link to comment
Share on other sites

Northwest Propshaft är otroligt snabba. Jag beställde en axel därifrån och det kändes som om gubben var mer intresserad av min kardan än min pengar. Man ringde efteråt och kollade så den kommit fram och att den var som jag tänkte mig.

Ja, man blev nästan chockad :) Hade mail-kontakt med Michael men det var mer som chatt. Sen blev kardanen försenad 1 dag som jag hade räknat med pga svenska fraktbolag. Jag brydde mig inte men NWP/Michael drev reklammation emot fraktbolaget och JAG fick ~300 SEK tillbaka

ALL heder till Nortwest Propshaft, alla företag som agerar som dom måste lyftas fram till deras fördel (och omvända företag till deras nackdel...t.ex. MK).

Edited by Jocke4U
Link to comment
Share on other sites

Ja, man blev nästan chockad :) Hade mail-kontakt med Michael men det var mer som chatt. Sen blev kardanen försenad 1 dag som jag hade räknat med pga svenska fraktbolag. Jag brydde mig inte men NWP/Michael drev reklammation emot fraktbolaget och JAG fick ~300 SEK tillbaka

ALL heder till Nortwest Propshaft, alla företag som agerar som dom måste lyftas fram till deras fördel (och omvända företag till deras nackdel...t.ex. MK).

Jo dom är otroliga, min kardan var tillverkad, målad o packad på 46 minuer från min bekräftelse kl 11. Hade den i handen kl 13 dagen efter..

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på hur länge jag har väntat på mina delar hade det varit värt att åka för att hämta grejerna själv. (Även om jag bor i Skellefteå och har jävligt långt!)Då kan man ju stå kvar å vänta tills man fått alla grejerna.. //Rickard

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på hur länge jag har väntat på mina delar hade det varit värt att åka för att hämta grejerna själv. (Även om jag bor i Skellefteå och har jävligt långt!)Då kan man ju stå kvar å vänta tills man fått alla grejerna.. //Rickard

Väntar du på prylar från Westfield?

En del av tanken med att hämta är just det. Stå där o stampa tills alla delar är framme. Finns dom inte får dom väl skruva av från en kundbil.

Link to comment
Share on other sites

Hämtade GT40 karosser (3st) i Colchester.

Åkte Trelleborg-Travemünde fredag kväll, Travemünde till Calais lördag, hotell i Calais.

Calais-Dover tidigt söndag morgon.

Colchester via Hailsham (framrutor) och tillbaka till Dover och Calais söndag kväll.

Tidigt måndag morgon hemresa 130 mil och nana kudden 01.30 tisdag morgon !!

Link to comment
Share on other sites

Hellre än att bara köra fram och tillbaka, passa på och se lite av landet också.

Jag och en kompis åkte över några dagar för ett par år sedan och hann med att se Bodam Castle, Stonehenge och Portsmouths marinmuseum och sist men inte minst Brooklands. En hel del roliga B-roads blev det också. :racesmile: Hade vi varit smartare have vi även tajmat in det med något av de stora motorhändelserna, men det missade vi. :banghead:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jag fick offerten på att Westfield ska fixa embalering och skeppning av mitt kit. £1445+VAT dom är fan inte kloka, för dom pengarna åker man fram o tillbaka minst två gånger.. Jag kollade vad DHL skulle ha för att hämta en låda på 350*200*100cm 350kg. Fick en offert på £550 inkl VAT, problemet är att DHL packar inte.

Så det blir en resa till England i slutet av sommaren eller början på hösten.

Ingen mer som ska ha hem grejer???

Patrick

Link to comment
Share on other sites

Man behöver inte ha någon stor bil för att hämta en 7a

Så här gjorde jag och jag kan varmt rekomendera detta förfarande

Lev väl

Michael W

Ser ut att vara ett alternativ. Frågan är bara om jag får in resten av prylarna i bilen. Men det är klart. Kan man dummy montera karossen på ramen så skulle det vara ett alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut att vara ett alternativ. Frågan är bara om jag får in resten av prylarna i bilen. Men det är klart. Kan man dummy montera karossen på ramen så skulle det vara ett alternativ.

Jag hade samtliga plastdelar till bilen med. Med en vanlig kombi så funkar det jag skulle tro att det fungerar med min nuvarande kombi v50 utan problem. Men då får nog lite fler delar åka på taket. Betänk även att vi hämtade bilen efter att min hustru shopat en hel del i Edinburg dagarna innan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...