Packalen Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Jag kommer att i dagarna beställa ett kit from Westfield som jag ska åka och hämta förmodligen i slutet av Augusti början på September. Är det någon annan som är på väg att beställa eller har beställt som vill hämta samtidigt så splittar vi kostnaden? Gärna från Westfield men det är ju inte jätte långt till dom andra heller, när man ändå åkt så långt. //Patrick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fleffas Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Jag kommer att i dagarna beställa ett kit from Westfield som jag ska åka och hämta förmodligen i slutet av Augusti början på September. Är det någon annan som är på väg att beställa eller har beställt som vill hämta samtidigt så splittar vi kostnaden? Gärna från Westfield men det är ju inte jätte långt till dom andra heller, när man ändå åkt så långt. //Patrick det lönar sig inte hämta själv med dom låga fraktkostnaderna som är från england Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Packalen Posted May 25, 2012 Author Share Posted May 25, 2012 det lönar sig inte hämta själv med dom låga fraktkostnaderna som är från england Utvekla gärna det där.. De priser jag fått från de olika leverantörerna Westfield, MNR, MK ligger mellan 10-13k kronor. Jag gjorde en prisförfrågan på DHL med uppskaddade mått och vikt o hamnade på 5000 kr. Då är det helt utan embalage. För 5000 åker jag dit o tillbaka.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Att åka till fabriken och få med sig rätt prylar kan också vara värt ett par tusingar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fleffas Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Utvekla gärna det där.. De priser jag fått från de olika leverantörerna Westfield, MNR, MK ligger mellan 10-13k kronor. Jag gjorde en prisförfrågan på DHL med uppskaddade mått och vikt o hamnade på 5000 kr. Då är det helt utan embalage. För 5000 åker jag dit o tillbaka.. jag och min bror va över och hämtade hem våra bilar westfield med en master , på 4 m flak räkna båtar och drivmedel, vi betalade 12,000 och då va det ingen moms på detta vi bilade runt till dover båt gbg-england skulle kosta 16,000 och ett 4 m flak behövs nog Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fleffas Posted May 25, 2012 Share Posted May 25, 2012 Att åka till fabriken och få med sig rätt prylar kan också vara värt ett par tusingar. man får nog inte mer med sig hem även om man åker dit själv på den ön bor det ett folk ,och samma skrot och korn alla det tror jag fler har fått erfara Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 man får nog inte mer med sig hem även om man åker dit själv på den ön bor det ett folk ,och samma skrot och korn alla det tror jag fler har fått erfara Ja lite så kan det nog vara även om jag inte drar alla över en kam. Tar man Northwest Propshaft så är dom långt mycket bättra än många svenska leverantörer. Antar att man betalar en handpenning vid beställning, t.ex. 10% och resten vid leverans och får man inte alla beställda grejer så får dom ju inte heller alla pengar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Packalen Posted May 26, 2012 Author Share Posted May 26, 2012 jag och min bror va över och hämtade hem våra bilar westfield med en master , på 4 m flak räkna båtar och drivmedel, vi betalade 12,000 och då va det ingen moms på detta vi bilade runt till dover båt gbg-england skulle kosta 16,000 och ett 4 m flak behövs nog Jag kollade på att åka med skåpbil Hook of Holland-Harwich 2500:- och jag räknar med ca 300mil körning. Det bästa vore ju att få dom att embalera det på Westfield och att man bokar en transport själv. Men dom verkar inte jätte pigga på att embalera. Dom säger att dom köpter både ambalring och transport av transportföretaget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fleffas Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 Jag kollade på att åka med skåpbil Hook of Holland-Harwich 2500:- och jag räknar med ca 300mil körning. Det bästa vore ju att få dom att embalera det på Westfield och att man bokar en transport själv. Men dom verkar inte jätte pigga på att embalera. Dom säger att dom köpter både ambalring och transport av transportföretaget. jag kollade trollhättan -birmingham ,men då över dover och det va 190 mil x 2 x minst 1 liter milen färjan som du sa + den mellan sverige och tyskland det blir dyrare än man räknar med men kul va det att åka själv och hämta den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 Tar man Northwest Propshaft så är dom långt mycket bättra än många svenska leverantörer. Northwest Propshaft är otroligt snabba. Jag beställde en axel därifrån och det kändes som om gubben var mer intresserad av min kardan än min pengar. Man ringde efteråt och kollade så den kommit fram och att den var som jag tänkte mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 (edited) Northwest Propshaft är otroligt snabba. Jag beställde en axel därifrån och det kändes som om gubben var mer intresserad av min kardan än min pengar. Man ringde efteråt och kollade så den kommit fram och att den var som jag tänkte mig. Ja, man blev nästan chockad :) Hade mail-kontakt med Michael men det var mer som chatt. Sen blev kardanen försenad 1 dag som jag hade räknat med pga svenska fraktbolag. Jag brydde mig inte men NWP/Michael drev reklammation emot fraktbolaget och JAG fick ~300 SEK tillbaka ALL heder till Nortwest Propshaft, alla företag som agerar som dom måste lyftas fram till deras fördel (och omvända företag till deras nackdel...t.ex. MK). Edited May 27, 2012 by Jocke4U Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Ja, man blev nästan chockad :) Hade mail-kontakt med Michael men det var mer som chatt. Sen blev kardanen försenad 1 dag som jag hade räknat med pga svenska fraktbolag. Jag brydde mig inte men NWP/Michael drev reklammation emot fraktbolaget och JAG fick ~300 SEK tillbaka ALL heder till Nortwest Propshaft, alla företag som agerar som dom måste lyftas fram till deras fördel (och omvända företag till deras nackdel...t.ex. MK). Jo dom är otroliga, min kardan var tillverkad, målad o packad på 46 minuer från min bekräftelse kl 11. Hade den i handen kl 13 dagen efter.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Man behöver inte ha någon stor bil för att hämta en 7a Så här gjorde jag och jag kan varmt rekomendera detta förfarande Lev väl Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSr Posted May 30, 2012 Share Posted May 30, 2012 Med tanke på hur länge jag har väntat på mina delar hade det varit värt att åka för att hämta grejerna själv. (Även om jag bor i Skellefteå och har jävligt långt!)Då kan man ju stå kvar å vänta tills man fått alla grejerna.. //Rickard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Packalen Posted May 31, 2012 Author Share Posted May 31, 2012 Med tanke på hur länge jag har väntat på mina delar hade det varit värt att åka för att hämta grejerna själv. (Även om jag bor i Skellefteå och har jävligt långt!)Då kan man ju stå kvar å vänta tills man fått alla grejerna.. //Rickard Väntar du på prylar från Westfield? En del av tanken med att hämta är just det. Stå där o stampa tills alla delar är framme. Finns dom inte får dom väl skruva av från en kundbil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSr Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 Nä det är inte Westfield jag handlat från, det var en annan firma från den lilla ön. //Rickard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 Hämtade GT40 karosser (3st) i Colchester. Åkte Trelleborg-Travemünde fredag kväll, Travemünde till Calais lördag, hotell i Calais. Calais-Dover tidigt söndag morgon. Colchester via Hailsham (framrutor) och tillbaka till Dover och Calais söndag kväll. Tidigt måndag morgon hemresa 130 mil och nana kudden 01.30 tisdag morgon !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 Hellre än att bara köra fram och tillbaka, passa på och se lite av landet också. Jag och en kompis åkte över några dagar för ett par år sedan och hann med att se Bodam Castle, Stonehenge och Portsmouths marinmuseum och sist men inte minst Brooklands. En hel del roliga B-roads blev det också. :racesmile: Hade vi varit smartare have vi även tajmat in det med något av de stora motorhändelserna, men det missade vi. :banghead: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Packalen Posted June 28, 2012 Author Share Posted June 28, 2012 Jag fick offerten på att Westfield ska fixa embalering och skeppning av mitt kit. £1445+VAT dom är fan inte kloka, för dom pengarna åker man fram o tillbaka minst två gånger.. Jag kollade vad DHL skulle ha för att hämta en låda på 350*200*100cm 350kg. Fick en offert på £550 inkl VAT, problemet är att DHL packar inte. Så det blir en resa till England i slutet av sommaren eller början på hösten. Ingen mer som ska ha hem grejer??? Patrick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Packalen Posted June 28, 2012 Author Share Posted June 28, 2012 Man behöver inte ha någon stor bil för att hämta en 7a Så här gjorde jag och jag kan varmt rekomendera detta förfarande Lev väl Michael W Ser ut att vara ett alternativ. Frågan är bara om jag får in resten av prylarna i bilen. Men det är klart. Kan man dummy montera karossen på ramen så skulle det vara ett alternativ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 Ser ut att vara ett alternativ. Frågan är bara om jag får in resten av prylarna i bilen. Men det är klart. Kan man dummy montera karossen på ramen så skulle det vara ett alternativ. Jag hade samtliga plastdelar till bilen med. Med en vanlig kombi så funkar det jag skulle tro att det fungerar med min nuvarande kombi v50 utan problem. Men då får nog lite fler delar åka på taket. Betänk även att vi hämtade bilen efter att min hustru shopat en hel del i Edinburg dagarna innan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.