Jump to content

Olssons Veterandag


Michael

Recommended Posts

Jag fick ett brev från Jarl som skrev så här.

Hej Mikael !

Tänkte på er som verkligen är ute och kör med era 7:or; Killarna på mitt gamla jobb anordnar sedan ett par år en veterandag, eller rättare benämnt är entusiastdag för alla typer av fordon. Jag rekommenderar arrangemanget och tror det passar både er, och oss som arrangerar. Dagen börjar med en kör-runda på ca. 2,5 mil ute på fina vägar och i en underbar och speciell natur ute på Orust. Efter rundan ställer ni upp bilarna på utställningsområdet på Tofta Gård. Vi vill ha en riktigt bra blandning av utställningstingestar från mopeder till lastbilar, och här kommer ju 7:orna in som fin krydda på moset. Jag jobbar som speaker den dagen, och lovar lägga väl valda ord för klubben och dess entusiaster.

Nytt för i år är att vi lyckats få dit en Antonov AN2 för uppvisning. Vi har inte klart med landningsmöjligheter ännu, han behöver ca. 300 meter. Men lyckas vi inte med landningsbana i närheten så blir det ändå en uppvisning ( om väder och vind tillåter ).

Jag bifogar en affisch som PDF-fil. Gå gärna in på hemsidan som den hänvisar till. Där har du också kartor.

Samla ihop ett bra gäng 7:or och kom ut till Orust den 9:de juni. Ingen föranmälan, bara kom.

Hälsn.

Jarl

För mer information:

www.veterandelar.net/Veterandag

Olssons veterandag

Lördag 9 juni på Tofta gård, Orust

Utställning av veteranfordon, barnaktiviteter,

lokala knallar m.m. på Tofta gård kl 11.00 - 16.00.

Veteranrally för traktor, bil, MC och moped med

start från Ellös kl 11.00.

Mat och dryck säljs under hela dagen.

— en del av Olssons i Ellös —

Ett veteranflygplan visas upp!

Jag tycker det verkar kul och kommer att delta vilka mer är intreserade

Undrar Michael Wänström

Affisch Olssons Veterandag 2012-mailutskick-2.pdf

Link to comment
Share on other sites

Låter väl kul tycker jag.

Det ska vi ta och besöka, hoppas att Krollegs bil är klar då så vi blir några stycken ifrån Trollhättan.

Sen hoppas vi på dig Mickael och din kompis att ni också vill komma.

Jörgen

Edited by Jörgen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...