Magoo Posted March 11, 2012 Posted March 11, 2012 År det någon som har bilder på en ompackningsbar ljuddämpare. Jag hade tänkt att bygga mig en ny dämpare och mindre ful än min nuvarande simons/kat dämpare. Håller någon bilder på en demonterbar mc-dämpare duger det fint med. Vad för material är lämpligt att ha som dämpull i dämparen? Quote
Baging Posted March 11, 2012 Posted March 11, 2012 Här har du en länk som ungefär beskriver utseende och förlopp :) Och här är en länk till Motospeed som säljer glasullen ;) Quote
Guest micke r1 Posted March 12, 2012 Posted March 12, 2012 (edited) Har byggt 2 dämpare av gammla hoj grejor R1/Hayabusa. De mesta som man behöver finns i dom, man behöver lite ludd samt stålull samt en bit perf rör . Snyggt ? smaken är ju olika ! Men dom har iaf klarat ljudkraven på tävlingar/banträffar. Skarvade ytterhöljet från 2 st hayabusa dämpare för att få den lite längre. Jag tycker att av dom två så Va busan bäst att grejja med. 700 för dämparna samt kanske lika mycket till ferrita.... Edited March 12, 2012 by micke r1 Quote
Magnus 2074 Posted March 19, 2012 Posted March 19, 2012 http://www.pjengineering.co.uk/index.php Kanon! :thumbsup: Kommer nog bygga en egen kolfiberdämpare med delar därifrån. Quote
Recommended Posts