Jump to content

Intercom, tips mottages gärna!!!


Janne E

Recommended Posts

Äntligen har vägarna torkat upp så att man kan börja åka lite visserligen inte så varmt men lite får man offra sig :lol:

Vart ute och åkte med dottern idag och märkte rätt snart att det skulle vara bra att kunna prata med varandra även om vi båda åker med integralhjälm....

Började googla o hittade massor med olika sorter o olika prisklasser men blev inte nåt klokare......

Så jag behöver lite hjälp, vad behöver man egentligen ha o vart är bra att handla såna här prylar?????

Janne

Link to comment
Share on other sites

Utan att ha testat intercom öht så borde jag kanske inte uttala mig. Men själv tänkte jag testa med Biltemas intercom till att börja med. 349kr och fungar tydligen "helt ok".

På sikt dock så kommer jag nog överväga Autocom. Många mc-åkare verkar föredra den och den har stöd för stereo och mobiltelefoner och allt möjligt annat jox.

Link to comment
Share on other sites

Är det 82186 hos Biltema så föreslår jag att du hellre ger de 349 kronorna till Frälsningsarmén eller annan välgörenhet för där gör de nytta. Varför vet jag detta? Jo, jag har provat men Biltema är en bra firma. Inget problem att lämna tillbaka trots att det var långt över 30 dagars gränsen.

Kolla vad rallyåkarna har, troligen Peltor, dyrt, ibland riktigt dyrt men bra. Dock behöver man prova för luftdraget i en Seven är inte att leka med när man försöker prata / skrika. Ett annat sätt är att ha ett enkelt signalsystem så den basala kommunikationen kan klaras av. Dottern säger kanske, Fortare, fortare, fortare eller?

Link to comment
Share on other sites

Calle: peka o nickametoden är prövad, funktion osäker

Kilkenny: bra ide men har inget handskfack att förvara två megagoner i..

Återstår att kolla in vad MC åkarna använder..

Janne

Link to comment
Share on other sites

Teknikmagasinet?

MC ställen har säkert.

FÖr att få bra ljud bör man nog satsa på en strupmikrofon så slipper man allt brus och buller.

Kolla på ett par Cobra Walkie Talkies med MC Integral kit, eller strupmikrofoner. 3 km räckvidd och användbara till annat med. Finns med VOX(röstaktiverad sändning) eller knappar.

/Fredrik

Edited by vedde
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...