JonasJonson Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Hej! Ska köpa en bit rör 25mm med 2 mm gods för att fästa nedre fästerna till motorvagga och undrar vilken kvalite av stål jag ska välja? Röret ska vara ca 600mm långt och som sagt bära nedre fästet till en hayabusa motor. Var på på Valleverken här men de hade visst bara sk hydralrör och det är väl tveksamt vridstyvt nog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Hej Hela min bil är byggd i vanligt bonnstål eller svartstål som det också kallas. Jag kommer bygga alla mina fästen till R1:an i samma kavlisort och höll det för en dubblet så tung bilmotor så borde det hålla för den lite lättare R1:an. Jag har bara specialstål i mina bärarmar för det är det som SFRO kräver då de skall ha en viss sträck och brott gräns, allt annat är 2 mm bonnstål. Billigt och lätt att svetsa i. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasJonson Posted March 2, 2012 Author Share Posted March 2, 2012 Hej Hela min bil är byggd i vanligt bonnstål eller svartstål som det också kallas. Jag kommer bygga alla mina fästen till R1:an i samma kavlisort och höll det för en dubblet så tung bilmotor så borde det hålla för den lite lättare R1:an. Jag har bara specialstål i mina bärarmar för det är det som SFRO kräver då de skall ha en viss sträck och brott gräns, allt annat är 2 mm bonnstål. Billigt och lätt att svetsa i. /Fredrik Tack för snabbt svar :-) Blir en runda till stålmännen på måndag då.. attans jag som skulle få klart motorn denna helg :-) Men får väl roa mig någon annan viktig dealj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Jag kollade hemma. har bara 30 och 40mm men hör med Jonas/Panzer han bor ju nära dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasJonson Posted March 2, 2012 Author Share Posted March 2, 2012 Jag kollade hemma. har bara 30 och 40mm men hör med Jonas/Panzer han bor ju nära dig. Kanske våran skåning har något liggandes :-) Ska kolla med honom då han lovat besöka mig under morgondagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasJonson Posted March 2, 2012 Author Share Posted March 2, 2012 Kanske våran skåning har något liggandes :-) Ska kolla med honom då han lovat besöka mig under morgondagen. Jo det verkar som Jonas Ek har en stump på hyllan (eller var det golvet) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts