Jump to content

140 spindlar


Kamikaze

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Jag försökte att kolla men lyckades inte....har du flyttat dom eller var finns dom nu.........

ps trevlig sommar vi har 110 mm regn på 3 dagar.ds

mvh Mats

Link to comment
Share on other sites

Jag tar och slänger upp dom på min sida:

http://www.marbellx.com/exd/drawings/140.dwg

Och för er som inte har något CAD program: eDrawings, så att man kan kolla, zooma etc.

http://www.marbellx.com/exd/drawings/edraw.exe (5.43 MB)

Någon som använt dessa ritningar förresten? Funkar bra eller?

Edited by Henrik Nilsson
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 2 weeks later...

Jag har ett par ritngingar på 140/164-spindlar och bärarmar men jag kan inte ladda upp dom....

får följande felmeddelande:Upload failed. You are not permitted to upload a file with that file extension.

/Jhonatan

Link to comment
Share on other sites

Tänk på att den här armen är mycket längre än en standard arm, spårvidden ökar halvannan decimeter. Kan behövas längre övre a-arm också. Undre leden sitter 3 cm närmade hjulcentrum så bilen kommer högre. Vill man ha kortare armar bör man nog flytta fästena i ramen om det ska bli bra.

Edited by leto
Link to comment
Share on other sites

Här kommer en pdf-variant, hoppas ingen stämmer mig... Överst i dokumentet är en odetaljerad översiktsbild, under finns detaljbilder.

Länk till min server ifall nått skulle skita sig, bra med både hängslen och livrem... (länk)

Vad jag kan se så finns det ingen ritning på övre A-arm. Är det tänkt att man ska använda en förlängd variant av övre A-armar från boken?

komplett.pdf

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...