Jump to content

Svetsningen


Henrik Nilsson

Recommended Posts

Nu har man väll ungefär kapat 90 % av alla rör till bilen och det börjar bli dags för att svetsa ihop det...

Men frågan är då om man kan punkta ihop ramen med flusstråd och sedan köra med riktig tråd + gas när man helsvetsar, för i så fall så kan man ju hyra en flaska med MISON istället, eftersom jag kommer anlita någon bekant att svetsa ihop det (och det är ju gå på en dag/helg eller nått sånt)... vad tror ni?

Link to comment
Share on other sites

Ja, jag vet av erfarenhet att det inte går.

Den ena killen som jag svetsar åt skulle vara hjälpsam och hade punktat fast bärarms infästningarna med rörtråd för att spara jobb åt mej. men vi fick slipa bort alltihopa för det gick inte sevetsa på det.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Ja, jag vet av erfarenhet att det inte går.

Den ena killen som jag svetsar åt skulle vara hjälpsam och hade punktat fast bärarms infästningarna med rörtråd för att spara jobb åt mej. men vi fick slipa bort alltihopa för det gick inte sevetsa på det.

Lyfter en gammal tråd igen.

Det var "bara" att slipa bort de gamla svetsarna och dra nya alltså? Har nämligen börjat punkta ihop min ram med flusstråd då jag inte fått tag i en bra MIG med gas än. Då kan jag ju i så fall markera alla svetsar som är gjorda med flusstråd, punkta ihop ramen, och sedan slipa ner och svetsa om de som är svetsade med fluss. Lite omständigt kanske men det borde funka, eller? :unsure:

/Niklas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...