Henrik Nilsson Posted June 9, 2004 Share Posted June 9, 2004 Nu har man väll ungefär kapat 90 % av alla rör till bilen och det börjar bli dags för att svetsa ihop det... Men frågan är då om man kan punkta ihop ramen med flusstråd och sedan köra med riktig tråd + gas när man helsvetsar, för i så fall så kan man ju hyra en flaska med MISON istället, eftersom jag kommer anlita någon bekant att svetsa ihop det (och det är ju gå på en dag/helg eller nått sånt)... vad tror ni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamikaze Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 NEJ!! :o Det går inte. Det bara spottar och blir skit av allt ihop då! Du kan inte blanda flusstråd med vanlig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Nilsson Posted June 10, 2004 Author Share Posted June 10, 2004 Okay, misstänkte det... då får det nog bli att köpa en MISON flaska i alla fall... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamikaze Posted June 10, 2004 Share Posted June 10, 2004 Ja, jag vet av erfarenhet att det inte går. Den ena killen som jag svetsar åt skulle vara hjälpsam och hade punktat fast bärarms infästningarna med rörtråd för att spara jobb åt mej. men vi fick slipa bort alltihopa för det gick inte sevetsa på det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niklas Engdahl Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 Ja, jag vet av erfarenhet att det inte går.Den ena killen som jag svetsar åt skulle vara hjälpsam och hade punktat fast bärarms infästningarna med rörtråd för att spara jobb åt mej. men vi fick slipa bort alltihopa för det gick inte sevetsa på det. Lyfter en gammal tråd igen. Det var "bara" att slipa bort de gamla svetsarna och dra nya alltså? Har nämligen börjat punkta ihop min ram med flusstråd då jag inte fått tag i en bra MIG med gas än. Då kan jag ju i så fall markera alla svetsar som är gjorda med flusstråd, punkta ihop ramen, och sedan slipa ner och svetsa om de som är svetsade med fluss. Lite omständigt kanske men det borde funka, eller? :unsure: /Niklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts