Nu har jag fått fingrarna ur och börjat en liten tråd om mitt bygge. Eftersom man har valt arbetssituation som man har gjort så har det varit lite si och så med att få timmarna att räcka till för garaget.
Jag är imponerad av er alla som bygger helt själva från början, så jag har tagit mig mod till att presentera mitt bygge som är väldigt enkelt i jämförelse.
Jag har därför valt att börja med en byggsats från Westfield som jag köpte från Swedish sportscar solution 2016. Till våren sommaren är det nu tänkt att få denna skapelse godkänd för gatan, byggbesiktning 1 är utförd för ganska exakt ett år sedan.
Lite fakta om bilen: Westfield byggsats med plant golv V8 huv FW bakdel
motor från Mazda 6 Duratec 2,0L (står just nu på Trendab i Nykvarn) 😁
Vxl. Ford typ-9
Bakaxel 7" LSD
bromsar Hi-spec runt om, ventilerade skivor fram och solida bak bromsvåg
hjulupphängning widetrack och std. dämpare och fjädrar
så här såg det ut förra vintern innan byggbesiktning 1