Jump to content

hpmk1

Forumdeltagare
  • Posts

    10
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.hpmotor.se
  • ICQ
    0

Profile Fields

  • Namn
    Håkan Persson
  • Ort
    Hjärnarp
  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge
  1. Äntligen vår!!! Nu är det fullt upp med att iordningställa bilarna inför ett nytt race år. Jag har några Zetecmotorer kvar, och tänkte att släppa 10% på dessa. Endast till er här på Locost Sweden! Priset gäller fram till påsk. Dvs t.o.m vecka 15. Tyvärr ser jag att jag missat några frågor här i tråden. Beklagar detta. Maila mig på info@hpmotor.se Nytt för i år: Återförsäljare för Newman Camshafts & Ashley Competition Exhausts. Mvh Håkan
  2. Duratech är fina.. Men allvarligt talat, en Mazdamotor?! :wacko: ;) Vill du ha en ny Zetec blacktop, så hör av dig. Har bra pris på dom nu i oktober. 13500:- (annars 15000:-)
  3. Det som ingår är: Zetec & Ecotec Komplett insugningsrör m. spjällhus och spridare. Vattenpump. Tändkablar med separata spolar. Grenrör. OBS! Du behöver ett svänghjul, det sitter endast en flexplatta nu. Text gällande Zetec: Vanligtvis används 1.8:ans, men ett race sv.hjul från tex Burton (UK) är att föredra. De flesta använder ju Weber/Dellorto eller spjällhus/mappbart sprut. Du kan räkna med ca 165-175 hk. Byter du kammar, närmar du dig 200 hk. Portning ökar till ca 220 hk. (JPM i Helsingborg fixar toppjobbet!) Original lämnar en 2.0 Zetec 100 kw / 136 hk. Vikt drygt 100kg Växellåda. Där används i regel Fords Typ 9/N 5 växlade låda som sitter i bla Sierra -88. För banåka finns ju även Fords 4 växlade Typ E (Rocket) eller 2000E (Bullet). Det är något speciellt att ta en helt ny motor och bygga med. Ska man trimma, så är det oslagbart med en ren motor. "Bara" att öppna locket och byta kammar, inga nya packningar, lager etc.. Text Ecotec: Original lämnar en Ecotec 110 kw / 147 hk Helt i aluminium Vikt drygt 100kg Jag har ännu ingen info på någon växellåda som passar för rwd. Väldigt populär motor i USA, används bla inom dragracing. GM har plockat ur över 1000hk!!! /Hp
  4. Hmm.. Är rädd att jag var ute och cyklade där. Sålde en motor till en kille för ett ½ år sedan. Han sa att han skulle använda en Getrag med kåpa från någon Opelmodell (?). Har forskat lite snabbt nu, och det visar sig inte stämma. Så... med Zetec är betydligt lättare. Zetec är ju den "sista" Fordmotorn. Samma bultdelning sedan Anglian.. Äh, ni vet ju vad som passar.;) Men det vore kul med en ecotec. Säker grym botten i den. Anonnsen finns här: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=6903 Mvh Hp
  5. Hej; Jag heter Håkan Persson och är ny på detta forumet. Är fast i Escortträsket och håller på med en MkI 1300GT som ska gå i historisk racing. Nåväl.. Nu har jag de flesta delar som behövs för ett framtida sevenbygge. Och som några av er kanske sett så tar jag hem lite motorer. (För att försöka dra in en slant till bilbyggande) Kan det vara något att sätta i en GM/Opel 2.2 ecotec? Det samma motor som sitter i Opel Speedster.. Jag vet inte hur den är som motor, men den har vissa + Helt i aluminium Kamkedja 147hk Och den ser bra ut! Vet tyvärr inte vikten.. Någon? Jag har ju Zetec blacktops också, de är kanske att föredra?
  6. hpmk1

    Bakaxel

    Hej, Jag har en Atlasaxel från en Capri 2.8 liggande. Ge bud på info@hpmotor.se Mvh Håkan
  7. Jag såg nu att detta kanske inte är en tillåten annons. Sorry, någon moderator får städa bort den isof. /Hp
  8. Hej, Jag har tagit hem lite fabriksnya motorer. Ford Zetec Blacktop 2.0 (Focus -04) 15000:- 13500:-!!! Open/GM Ecotec 2.2 (Speedster) 17500:- 15750:-!!! Till er medlemmar på Locost lämnar jag 10% rabatt på dessa under oktobermånad. Passa på! Ni når mig på info@hpmotor.se Motorerna finns i Ängelholm. Mvh Hp
  9. Visst går det att tvångsmata en XF! Här är en bild från escortträffen i våras.
  10. hpmk1

    Insug F Zetec

    Jag har ett nytt liggande, 1200:- +frakt. Maila mig på info@hpmotor.se om du är intresserad. /Hp
×
×
  • Create New...