Jump to content

Svampar till sierra spindlar


XTR

Recommended Posts

Någon som känner till vart man kan köpa dessa i sverige?? Det kanske annars finns någon vänlig själ här på forumet som kan tillverka 2 st till mig mot betalning?? Hört med Roadster bil men de har ej dessa, det kommer tydligen komplett från Westfield

MVH

Mattias

Link to comment
Share on other sites

Undrar om jag har formulerat mig dåligt? Jag pratar om adaptrarna som sitter istället för fjäderbenet på sierran org. Dessa sitter där för att man skall kunna montera transitleden som övre spindelled. Det måste ju finnas fler än jag som bygger/har byggt med sierra spindlar???

// Mattias

Link to comment
Share on other sites

Kan du inte ta fjäderbenen från sierra och kapa loss det du behöver och sedan svetsa dit konbiten?

jag har också sett någonstans på engelsk sida som säljer såna här. kanske Martin keenam på MK ?

Link to comment
Share on other sites

Jag har en kille på jobbet som har 2 st liggande till sitt "döda" projekt, kan fråga honom om han vill sälja dem när han är tillbaka från semestern om ca:3 veckor.

Annars finns det en firma i Huddinge som heter Solaric som kan göra sådana om du har ritning och pengar, vet inte hur mycket det skulle kosta.

Mvh Mange

Link to comment
Share on other sites

Tackar!!

Nu har jag något att gå på!!! Undrar bara vad som går snabbast, beställa från England eller vänta på att dinJobbarkompis säljer sina efter semestern??? ÄR det fler från forumet som har köpt grejjor från den firman i England??

Anledningen till min brådska är nedväntad nedkomst om dryga 3 veckor. Hade varit finfint att ha henne rullandes på hjul till dess (bilen alltså : ))

// Mattias

Link to comment
Share on other sites

Det är flera på forumet som köpt grejer från GTS.

Tidigare har det varit lite si och så med leveranserna, men vad jag hört så ska Darren på GTS fått ordning på leveranserna.

Email: darren@gtstuning.co.uk

Tel: 0 (44) 1795 590295 Fax:0 (44) 1795 590114

Workshop:0 (44) 1474 707071 (Kit Car Builder's Nummer)

Mobil:07859005985 (Darrens Mobil)

Link to comment
Share on other sites

Här är en ritning jag hittat på nätet om du inte hunnit beställa redan...

Mvh Peter

Tack för ritningen Peter, men jag är ingen höjdare på svarven så det blir till att beställa från GTS. De har riktigt bra pris på styrväxlar till escort mk2 så det får bli en sådan oxå!!

MVH

Mattias

Link to comment
Share on other sites

Jag har beställt från GTS och han skulle skicka den 30 juni men det har inte kommit fram ännu.

Dom var snabba på att svara på mailen när jag skulle beställa, men nu när jag börjar undra över mitt paket så får jag inget svar. :mad:

Får väl hoppas att dom har semester nu. Eller så har dom börjat strula med leveranserna igen.

Link to comment
Share on other sites

Jag har beställt från GTS och han skulle skicka den 30 juni men det har inte kommit fram ännu.

Dom var snabba på att svara på mailen när jag skulle beställa, men nu när jag börjar undra över mitt paket så får jag inget svar. :mad:

Får väl hoppas att dom har semester nu. Eller så har dom börjat strula med leveranserna igen.

Måste vara semester, jag ar inte ens fått svar på mitt mail : ( Fan, jag får svarva till dem själv då!

// Mattias

Link to comment
Share on other sites

När man läser på www.locostbuilder.co.uk så påpekar dom ofta att man helst ska ringa till Darren eftersom han ofta är ute på vift. Glömde det i mitt förra inlägg.

Men det kan ju vara så att han är på semester också

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Paketet kom för ett några veckor sedan men tyvärr saknades en "mushroom" och styrväxelfäste, nu svarar han inte på mail igen så en VARNING är nog befogad!

Dessutom var "svampen" borrad med ett rakt hål, alltså ingen kona.

Har era varit konade? Nån som vet var man köper en brotch och med vilken vinkel?

Eller kanske det finns en vänlig själ som vill låna ut en? :wub:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vill bara varna för att handla hos GTS. :angry: :angry: :angry:

Delarna som saknades i min leverans har ännu inte kommit.

Har skickat massor av mail men dom svarar han inte på längre.

Nån som har en mushroom till salu?

Och fästen till en Escort-styrväxel?

Link to comment
Share on other sites

Ok Tommy!

Jag bokar upp mej på två svampar.

Nån som vill köpa en GTS-svamp?

Var hittar man fästen till styrväxeln då månntro?

GTS aluklämmor hade ju varit perfekta. Det är väl bara att bita i det sura äpplet och inse att prylarna är förlorade. Fan, det tickar på det här. Förstår nu varför det blir så dyrt allting.

Jävla Darren!

Link to comment
Share on other sites

Drake

Skriv och skäll på locost builders forum i stället, det biter betydligt bättre på engelska leverantörer.

Tommy

Borde inte hålet vara excentriskt för att kompencera lite för centrumförskjutningen som finns på sierra hubben? :huh:

Link to comment
Share on other sites

jag vill också minnas att jag sett med förskjutet hål men ifall man har justermöjligheterna på länkarmarna så spelar det ingen roll. tvärtom så är det lätt att det kommer ur inställningar ifall man demonterar med excentiskt.

Link to comment
Share on other sites

Det ska varar rejäla justermöjligheter i så fall. Det är inte så lätt att mäta men jag gissat på att motsvarande 2 -3 grader castor försvinner. Det borde inte vara helt omöjligt att märka upp läget på hatten om den ska demonteras.

Link to comment
Share on other sites

De första 12 som kommer har ett centrumplacerat hål.... då bör man ha koll på caster i från start!

Vi håller på att kolla med en ny tillverkare för att få ett hål som är excentriskt som det är på Mk´s svampar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
De första 12 som kommer har ett centrumplacerat hål.... då bör man ha koll på caster i från start!

Vi håller på att kolla med en ny tillverkare för att få ett hål som är excentriskt som det är på Mk´s svampar.

Hm.......förändras castor om hålet är ocentralt?

Castorvinkeln är väl vinkeln mellan lodlinjen och linjen mellan övre och nedre kulled och den förändras ju inte med ocentralt hål. Såvitt jag förstår kommer endast hjulaxeln att förskjutas framåt/bakåt och cambervinkeln att justeras, men den kan man även justera med in/ut skruvning av kulledens gängade arm.

Castorvinkeln är "inbyggd" i placeringen av bärarmarna.Om dessa kan justeras framåt/bakåt ändras castor.

En granne svarvade våra "svampar" och vi kom fram till att det inte spelade någon roll om hålet var ocentralt. Jo, fördelen med centralt hål är att det är lättare att få plats med mutter och bricka på insidan.

Bästa hälsningar från ett regningt Luleå

Antas

Link to comment
Share on other sites

Helt riktigt! castorn påverkas inte direkt av förskjutningen men försprånget minskas. För att återställa försprånget måste man öka caster. Ämnet finns ganska väl beskrivet i bygghandboken under motorcycklars fordonsdynamik. De använder bara lite andra namn.

Link to comment
Share on other sites

Tror det börjar klarna lite... :P

Kommer faktiskt nu i håg att vi diskuterat detta vid fika med Leto & Co vid ett

Garagebesök i Karlstad.... Minnet är bra....men kort! :biglaugh2:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...