Drake Posted February 11, 2004 Share Posted February 11, 2004 Någon som vet hur mycket en diff klarar? Vrid och Hästar :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted February 11, 2004 Share Posted February 11, 2004 Hej Det beror förstås på körstil och vikt på bilen. I en Sierra brukar man säga att vanliga diffarna (dvs inte 7,5" Cossiediff) pallar minst 300 hk och 350 Nm. Med "pallar" menar jag att de inte totalrasar direkt, det går att köra sönder diffarna med en förgasar-Pinto om man vill. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted February 11, 2004 Author Share Posted February 11, 2004 Tackar och bockar! Då bör jag klara mig. Cossiediffen verkar trots allt intressant. Passar den rakt av eller? Vad klarar en sådan? Drivaxlarna då, pallar dom? Drake Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted February 11, 2004 Share Posted February 11, 2004 Hej De flesta Sevenramar är ritade för att passa även 7,5"-diffen (det är bredare mellan övre fästpunkterna). En sån brukar hänga med över 500 hk i rwd Sierra. Det är sällan problem med drivaxlarna. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts