Jump to content

• Upcoming Events

No upcoming events found
    • Ja, tomgång med p-ljus. Lasten torde ligga runt 50A. Idag testade jag o lyssna med stettoskop och det är definitivt från generatorn det kommer, ingen tvekan. Tycker inte det låter mer från någon an ändarna. Så tveksamt att det är lagren. Blir ingen skillnad i ljudet om man slår på kupefläkten eller inte. Körde utan ipluggat kontaktstycke, ingen skillnad. Krängde av remmen och körde generatorn med borrmaskin, men verkar tyvärr inte vara snabb nog för o få den att börja ladda trots att tändningen var påslagen. Inga missljud utan rem. Imorn gör jag sista testet innan jag kastar in handduken. Ska lägga en extra jord till generatorn och vara mer noga med korrekt remspänning, så får vi se om det desperata försöket ger något. Förväntat mig ingen skillnad dock då jorden borde vara god redan via fästena.   Äger inget oscilloskop för att titta på spänningen heller 😐
    • Jag "uppar" denna igen. Allt finns kvar. Alla priser är förhandlingsbara. 
    • 0,05-0,1 V är max, så det är ett gränsfall. Är det vid belastning, eller bara på tomgång med parkeringsljus? Bäst är att mäta med oscilloskop så ser man om AC är jämn och fin, eller om den hackar. Det kan även vara lindningsfel. 
    • Hej, Christian Har använt både C4  "SuperV8" och C5 "Eltrucko" hjulupphängning, funkar perfekt. Alu ok osv, finns mycket eftermarknadsgrejer. Angående C5 använder jag subframe både fram och bak för att få geometrin samt bra lösning på justeringen. Men det funkar med fästöron såklart, gjorde så i Elvito. Har de "subframesen" kvar, bakre anpassad till Tesla large drive unit 👍   Mvh Pär
    • Hade en vassare tändkurva till gamla motorn.  Slutade med att kolvarna kollapsade.     
  • Forum Statistics

• Total Topics
      14.5k
    • Total Posts
      181.1k
  • Create New...