Jump to content

• Upcoming Events

No upcoming events found
    • Medan rengöring och målning pågår tänker jag på hastighetssignalen, min huvudvärk:):)   Någon vänlig själ som kan förklara ”hastighestssignal för Dummies”??:) Jag har läst massa andra trådar, men fattar ändå inte   Jag har köpt en induktiv givare som jag ska sätta vid kardan. Har tre skruvskallar på kardanen som den ska mäta på, tänkte jag.  Vart ska jag skicka den signalen? Till T5?  I T5 programmera antal ”skruvskallar” x utväxling i diffen? Hur får jag signal ut till Dash2? Så den visar hastighet?  Momentbegränsning och laddtryck är inte viktigt indetta skede. Just nu vill jag bara få iordning på allt.  Fixa kan jag göra i höst/vinter  Prio nu är att kunna SFRO2 besiktiga snart  🙂 Som sagt. Helt nollad gällande signaler till T5 och Dash’en.   Trevlig helg /Raine
    • Jättefin bil 👍🙂
    • Väntar fortfarande på att få kolvar svarvade, börjar kännas lite tröstlöst. Har hunnit bygge en liten altan och gräva mycket i trädgården. Försöker vara i kapp med allt annat så det finns tid att montera motor när väl kolvarna blir färdiga. Idag filade jag kolvringsgap, övre ringarna behövde tas ut från 0,3 till mellan 0,42 och 0,5 de undre var redan på gränsen till stora. Köpte även en billig kolvringsfilmanick, för mina kolvringar var det ca 10 varv för 5 hundradelar. Vet inte när den kommer bli använd nästa gång. Behöver du låna, fråga. /T
    • Nuså sitter både noskon och huv som aldrig förr! Kopierade Westfields tidigare design med stift i huven som går in i hål i noskonen. Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
    • Börjat med åtgärder för det teoretiska problemet med värme. Tvärbalken är belagd med reflekterande tejp, gasvajern har fått strumpa, grenrör och avgassystem har fått bandage och tändkablar/hattar har fått strumpor. Återstår reflekterande matta på insida huven (tar nog ner den för att få vettigare åtkomst och arbetsställning) och lite strumpor på kabelstammen till motorn innan allt skruvas tillbaka permanent.  
  • Forum Statistics

• Total Topics
      14.3k
    • Total Posts
      178.8k
  • Create New...