-
Som betalande medlem i Locost Sweden får du rabatter hos våra samarbetspartners.
-
Upcoming Events
No upcoming events found -
By swedishGT40 · Posted
Plåten klar, ladduttag klart och bilen har rymt!!! 😱 Nej då, den behövde rastas bara. Både bilen o jag är otåliga så kördes ut o varmkördes så kunde jag fylla kylsystemet samtidigt. Gick i ca 5L till från torrfyllningen. Sen la jag i backen o skulle in, då dör bilen... Klick klick klick på startknappen 🤔 Visar sig att batteriet är urdraget, får undersöka om batteriet gett upp, eller generatorn inte laddar. Något av dem lär det ju vara då den startar igen efter 10 min med laddare på. För övrigt så är kopplingen rätt elak, flera kärringstopp ägde rum på den korta färden av 15 meter 🤣 -
By Göran Nilsson · Posted
En till två veckor, så med lite tur kanske jag har den tillbaka nästa vecka. Jag har lackerat ett par chassi där tidigare å då tog det 8-9 dagar. -
By swedishGT40 · Posted
När väntas chassi åter då? Kul att se det fortskrida, tar sig bra mot målet 😊 -
By Göran Nilsson · Posted
Jag tog en del mått på ramen innan jag körde iväg den för lack. Nu kunde jag tillverka plåtar till golv och undersida men jag kan inte bocka allt i min lilla kantbock, får försöka snacka in mig på något ställe med en manuell kantbockmaskin. -
By swedishGT40 · Posted
Färdigställer saker i och runt kupén nu. Sanerat och monterat stol, bälten, ratt, instrumentbrädan, kondensslang till värmepaketet, täckplåtar på tunneln(finns kvar lite o göra) bromsvätskekärl och vätska, snyggat till sista delen av kabelstammen, kopplat in knappen för lyftsystemet(hänger löst tills jag bestämt placering), slutmonterat genomföring o tätning i torpeden för växelvajrarna. Blivit en del gjort helt enkelt, och helgen är inte slut än, så mer ska göras. 😊 Nu är fokus körklar bil så jag kan boka fyrhjulsinställning, bullerprov och slutbesiktning under juni månad. Ska väl även försöka provköra den något så man ser att bromsbalansen blir rimlig och att motorn går som den ska.
-
-
Forum Statistics
-
Total Topics14.3k
-
Total Posts178.8k
-