-
Som betalande medlem i Locost Sweden får du rabatter hos våra samarbetspartners.
-
Upcoming Events
No upcoming events found -
By swedishGT40 · Posted
Du kan ha rätt. Söker jag på diod whine alternator så låter det rätt lika. Är diodbryggan paj från start alltså? Låter ju sjukt när generatorn kommer med testkort där den laddar bra. Men det kanske den gör oavsett om dioderna är hela eller inte, bara att man får ac ut också? -
By Christer J · Posted
Vinandet låter spontant som diodfel.. men telefoner är inte så speciellt bra på ljudupptagning, och jag har dubbelsidig öroninflammation. -
Nyare har multiair dom har variabel lyfthöjd/duration på ventilerna. Vad ska du bygga? om jag fattat rätt så kan du ta en Punto/Bravo/Tipo motor och sätta i en Panda/500 då alla bygger på FIRE motorn.
-
By swedishGT40 · Posted
Nya generatorn installerad, men gnisslet gör en orolig. Låter som gnuggande metall eller dåligt lager (på helt ny produkt) Någon som upplevt samma ljud på generator gammal som ny?(Orolig tomgången är för att jag tvingat ner den till 750rpm även i kallt tillstånd) VID_20260819_201427676_DOLBY.mp4 -
Hittade denna på youtube, en enkel 1-sitsare i bästa locostanda. I en värld där bilarna blir allt större och tyngre kan det vara riktigt roligt med något litet utan massor av effekt. Körglädjen kommer i fokus igen. Killen har även en egen youtube-kanal och släpper en bok snart om hur man bygger en sådan.
-
-
Forum Statistics
-
Total Topics14.5k
-
Total Posts181k
-